کد خبر : ۱۲۳۸۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
هر چه قدر که سرعت داشته باشید باز هم با داشتن یک لکسوس که به سیستم ایمنی LSS+A مجهز شده باشد به هیچ عنوان با یک عابر پیاده تصادف نخواهید کرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، لکسوس مدل LS جدید به یکی از پیشرفته ترین سیستم های ایمنی در دنیا مجهز شده است که می تواند جان انسان  های بسیاری را از مرگ حتمی نجات دهد. این سیستم که به نام LSS+A شناخته می شود، به مواردی مهمی از جمله، سیستم عدم تصادف با عابران مقابل، ترمز اضطراری عقب، هشدار ترافیک در چهارراه مجهز شده است.

سیستم ترمز اضطراری عقب در زمان هایی که خودرو با دنده عقب در حال حرکت است و عابری پشت خودرو ظاهر می شود، فعال شده و مانع از برخورد می شود. سیستم ایمنی قبلی تنها قادر به تشخیص اجسام ثابت و غیرمتحرک در پشت خودرو بود و عابران در حال حرکت را تشخیص نمی داد. این سیستم ابتدا به راننده هشدار می دهد و در صورت نبود هیچ واکنشی، سریعا ترمز گرفته و در فاصله 45.7 سانتی متری بین خودرو و عابر خواهد ایستاد.

سیستم هشدار ترافیک در چهارراه زمانی عمل خواهد کرد که لکسوس در کنار یک خودروی بزرگ یا بلند قرار گرفته باشد و راننده دید مناسبی به ترافیک عبوری چهارراه نداشته باشد. در این صورت سنسورهایی که در گوشه سپر قرار گرفته ترافیک نقاط کور را تشخیص می دهد و به راننده هشدار خواهد داد. البته در این سیستم ترمز اضطراری نیست و ممکن است شاهد تصادف در صورت بی توجهی راننده باشیم.

اما در نهایت به سیستم عدم تصادف با عابران مقابل خواهیم رسید که سیستم ترمزهای اضطراری را یک مرحله به جلو برده و باعث شده تا احتمال تصادف به نزدیک صفر برسد. این سیستم ابتدا به راننده هشدارهای صوتی خواهد داد و در صورت عدم توجه راننده بلافاصله ترمز میگیرد. نکته مهم در مورد این سیستم این است که اگر لکسوس احتمال بدهد با ترمز کردن بازهم با عابر برخورد خواهد داشت، کنترل خودرو را بدست گرفته و مسیر را منحرف خواهد کرد.

کل هزینه ای که لکسوس برای سیستم ایمنی جدید خود در نظر گرفته است در حدود ۳۵۰۰ دلار خواهد بود و همچنان در دست بهبود پیدا کردن است. این سیستم می تواند میزان فروش مدل های لکسوس در آینده را نیز بیشتر کند.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : motor1.com


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران