کد خبر : ۱۲۴۰۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
شریعتمداری:
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفت:با توافق صورت گرفته با مجارستان بستر‌های لازم جهت تولید مشترک اتوبوس‌های برقی و انتقال دانش فنی تولید این گونه خودرو‌ها در ایران فراهم می شود.
به گزارش خودروکار، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از دیدار با  وزیر اقتصاد مجارستانگفت: در دیدار امروز در خصوص همکاری های صنعتی و ساخت در داخل ایران مذاکرات خوبی انجام شد و قرار است بزودی تولید مشترک اتوبوس های برقی در ایران آغاز شود.

محمد شریعتمداری همکاری های اقتصادی ایران و مجارستان را رو به جلو خواند و افزود: مبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته 100 درصد رشد داشته و امیدواریم این روند تا رسیدن به حجم مبادلات قبل از تحریم ها ادامه یابد.

وی با اشاره به توانمندی های مجارستان در زمینه رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری افزود: همکاری در زمینه تبادل اطلاعات در خصوص راهکارهای کاهش نرخ بیکاری و توسعه صنعتی از دیگر محورهای این گفتگو بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به علاقمندی طرف مجاری جهت سرمایه گذاری در معادن ایران افزود: با مذاکرات انجام شده قرار شد شرکت ایمیدرو از طرف ایران توسعه همکاری های معدنی دو کشور را دنبال کند.

پس از این دیدار همچنین وزیر اقتصاد مجارستان گفت: امکانات زیادی در ارتقا همکاری های دو کشور وجود دارد و ما توافقات بسیاری در زمینه ترابری، اتوبوس سازی ، پزشکی و داروسازی امضا کرده ایم و اکنون نیز علاقمندیم در زمینه پتروشیمی و صنایع معدنی همکاری های خود با ایران را افزایش دهیم.

میهای وارگا با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی برای سرمایه گذاری در ایران و افزایش همکاری های دو جانبه وجود ندارد گفت: توسعه گردشگری بین دو کشور یکی دیگر از محورهای همکاری است که ما آن را دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به امضای توافقنامه دفاع از حقوق سرمایه گذاری با همتای ایرانی خود افزود: مجارستان در زمینه تولید اتوبوس های برقی به دستاوردهای فنی و تخصصی خوبی دست یافته و ما مشتاقیم اتوبوس های برقی مجاری در جاده های ایران به حرکت درآید.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران