کد خبر : ۱۲۴۱۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
فرمان از ادوات دقیق خودروها است که در کنار ترمز در زمره حیاتی‌ترین ارکان وسیله نقلیه محسوب می‌شود و هر عیبی در این سیستم حساس بوجود آید بر کیفیت و ایمنی اتومبیل تاثیر مستقیم می‌گذارد. توجه شما را به چند ایراد شایع فرمان جلب می‌کنیم.
به گزارش خودروکار، فرمان از ادوات دقیق خودروها است که در کنار ترمز در زمره حیاتی‌ترین ارکان وسیله نقلیه محسوب می‌شود و هر عیبی در این سیستم حساس بوجود آید بر کیفیت و ایمنی اتومبیل تاثیر مستقیم می‌گذارد. توجه شما را به چند نکته کوتاه از ایرادات شایع فرمان جلب می‌کنیم.

اگر خودرو شما به هنگام رانندگی به یک سمت کشیده می‌شود بخصوص در زمانی که فرمان را رها می کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که میزان بودن باد لاستیک ها را چک کنید.

اگر باد تایرها را کنترل کردید و از تنظیم بودن آن مطمئن شدید، آنگاه ممکن است اشکال در جای دیگری باشد، ممکن است، میل فرمان نا میزان باشد یا زاویه کمبر و کستر درست نباشند یا فرمان درست در مرکز تنظیم نشده باشد.

بیشتر بخوانید:همه چیز در مورد صندلی خودرو‌ها

اگر فرمان ماشین شما بیش از اندازه بازی دارد یا به سختی می پیچید، باید مارپیچ فرمان و قطعات داخلی جعبه فرمان را چک کنید.

اگر فرمان در سرعت‌های ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بزند، تایرهای خودرو نیاز به بالانس شدن دارند.

لرزیدن یا زدن فرمان خودرو در هنگام سرعت‌های بالای ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت نشان دهنده مستهلک بودن سیستم جلوبندی خودرو است.

اگر زمان ترمز گیری و توقف، فرمان بلرزد، دیسک یا کاسه ترمز یا لنت‌ها آسیب دیده‌اند.

منبع:جام جم

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران