کد خبر : ۱۲۴۳۳
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
در حالی که بسته شدن سایت ثبت سفارش و زمزمه‌های افزایش تعرفه خودرو‌های وارداتی موجب افزایش زیاد قیمت این خودرو‌ها در بازار شده است، رئیس سازمان حمایت به جایی پاسخگویی در این زمینه موضوع را به خسروتاج رئیس سازمان توسعه تجارت ارجاع داد.
به گزارش خودروکار، با بسته شدن سایت ثبت سفارش برای خودروهای خارجی و باز نشدن این سایت علی رغم وعده های متعدد متولیان آن، بازار خودروهای خارجی دستخوش تغییرات قیمتی شده است.

سوء مدیریت مدیران این بخش و عدم اعلام زمان بازگشایی سایت ثبتارش در این بخش موجب هرج و مرج قیمتی در بازار شد امری که مسئولان وزارت صنعت،معدن و تجارت آن را قبول ندارند.

در حالی که بازار به دلیل بسته بودن سایت ثبتارش دچار تلاطم شده و مسئولان به جای اینکه به دنبال برطرف کردن این مسئله باشند بدون اقدامی فقط وعده بازگشایی می‌دهند.

داستان به همین جا نیز ختم نشد و به ناگاه خبری در رسانه منتشر شد مبنی بر اینکه تعرفه واردات خودرو افزایش خواهد یافت آن هم به میزان 70 درصد، خبری که بازار خودروهای وارداتی را در شوک شدیدی فرو برد.

خسروتاج رئیس سازمان توسعه تجارت در این باره بدون تکذیب افزایش تعرفه واردات گفت: دستورالعملی جدید برای واردات خودرو فرستاده‌ایم اما تصمیم‌گیری درباره کاهش یا افزایش تعرفه واردات خودرو به‌ عهده دولت است.

وی درباره میزان افزایش تعرفه افزود: این موضوع قابل بیان کردن نیست، درباره تعرفه‌های پیشنهادی دولت تصمیم‌گیری می‌کند.

این اظهارنظرها علاوه بر اینکه هیچ تاثیری در آرام کردن بازار نداشت بلکه موجب افزایش قیمت خودروهای وارداتی به میزان بسیار زیاد شد.

گشت و گذار در بازار حکایت از آن دارد که برخی نمایندگی‌ها از این موضوع سوءاستفاده کرده و قیمت‌های خود را به میزان زیادی افزایش دادند.

به این افزایش قیمت‌ها می توان به افزایش حدود 25 میلیون تومانی برخی محصولات کیا توسط شرکت‌ واردکننده آن اشاره کرد، این شرکت قیمت سورنتو 2016 را 25 میلیون و 800 هزار تومان افزایش داده و نرخ جدید 274 میلیون و 261 هزار تومان را برای این خودرو تعیین کرده است.

همچنین شرکت وارد کننده دیگری نیز در جدیدترین قیمت‌گذاری محصولاتش، قیمت خودروها را تا ۳۳ میلیون تومان افزایش داده است، بر این اساس، قیمت هیوندای توسان ۲۰۱۷ با افزایش ۲۶ میلیون و ۳۷۸ هزار تومانی به ۲۳۴ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان رسیده است.

ظاهرا متولیان بازار که با سوءمدیرت، نقشی اساسی در این هرج و مرج قیمتی دارند، بازار خودروهای وارداتی را رها کردند و شرکت‌ها نیز از این آب گل آلود مشغول ماهی گرفتن هستند.

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان که زیرمجموعه وزارت صنعت،معدن وتجارت است و متولی نظارت بر قیمت گذاری و پایش قیمت ها است بدون عکس العملی به نظاره نشسته است.

سید محمود نوابی معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ  درباره گرانی خودروهای وارداتی با بیان اینکه در این مورد صحبت نخواهد کرد، گفت: این موضوع را از خسرو تاج رئیس سازمان توسعه تجارت پیگیری کنید.

حال باید منتظر بود و دید این روند بازار تا کجا ادامه خواهد داشت و مسئولان چه اقدامی خواهند کرد.

منبع: میزان

انتهای پیام/
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رحمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۶/۰۹/۱۴ - ۱۳:۵۵
0
0
اي خداي بزرگ به داد اين مردم بدبخت برس
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران