کد خبر : ۱۲۴۴۸
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
خودروهای خودران فکر خودروسازان بزرگ را به شدت مشغول کرده است و این شرکت ها به شدت دنبال وارد کردن این خودروها به بازار هستند. در همین حال موتورسیکلت سازان نیز به فکر ساخت یک موتورسیکلت خودران هستند و یاماها قدم های جدی در این زمینه برداشته است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، یاماها در نظر دارد تا انسان ها را در مقابل آخرین نسخه از کانسپت موتورسیکلت خودران مخصوص مسابقه خود قرار دهد که یک نام بسیار جالب هم دارد، «موتوبوت».

این شرکت در آخرین اطلاعیه خود اعلام کرده است که این کانسپت را به نمایشگاه CES 2017 در لاس وگاس خواهد آورد.

تمام جزئیات طراحی این موتورسیکلت در نمایشگاه برای عموم شرح داده خواهد شد. یاماها اعلام کرده است که قصد دارد این موتورسیکلت خودران را در مقابل قهرمان موتوسیکلت رانی دنیا یعنی «وانتینو روسی» آزمایش کند.

این شرکت در طراحی خود به گونه ای عمل کرده است که موتورسیکلت با ایمنی بالا تا سرعت های 190 کیلومتر بر ساعت را طی کند. در مسابقه آزمایشی والنتینو روسی و موتوبوت هر کدام یک زمان را دور پیست بدست خواهند آورد و کمترین زمان برنده مسابقه می شود.

در این نمایشگاه همچنین یاماها از یک موتورسیکلت خودران دیگر برای انسان ها و نه برای مسابقه نیز رونمایی می کند. این موتورسیکلت که به نام MotoRoiD شناخته می شود و می تواند حرکات راننده را یاد گرفته و در سرعت های پایین حتی موتور را به کلی در اختیار گیرد.

هنوز زمان دقیق برای آزمایش موتوبوت در مقابل روسی مشخص نیست ولی یاماها اعتقاد دارد که می تواند این موتورسیکلت را ساخته و این چالش را به موفقیت به پایان برساند. در نمایشگاه CES این شرکت همچنین از یک وسیله حرکت چهارچرخ و دو نوع پهپاد و هلیکوپتر هم رونمایی خواهد کرد.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : motorauthority.com


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران