کد خبر : ۱۲۴۶۷
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
همزمان با اقبال جهانی از خودروهای کلاس شاسی بلند، سهم زیادی از محصولات به نمایش گذاشته شده در دومین نمایشگاه خودرو تهران به این کلاس خودرویی تعلق داشت تا شاهد افزایش قریب الوقوع تعداد خودروهای کلاس شاسی بلند در خیابان های کشورمان نیز باشیم.
به گزارش خبرنگار خودروکار، دومین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران درحالی به مدت پنج روز میزبان خودروسازان خارجی و داخلی بود که حضور خودروهای کثیر در کلاس شاسی بلند نکته جالب و قابل تأمل این گردهمایی بود. این اتفاق نشان از افزایش محبوبیت این سبک خودروها در بین مردم و تمرکز خودروسازان برای تولید خودروهای کلاس شاسی بلند اعم از مدل های فول سایز، کامپکت و کراس اوور دارد.

اگرچه تا دهه قبل خیلی ها این کلاس خودرویی را پرمصرف از نظر سوخت و صرفا برای استفاده آفرود می دانستند و چنین تصویری در ذهن مردم شکل گرفته بود، اما امروزه با آمدن تنوع به این کلاس، مدل های متنوعی در سایز های مختلف با قیمت های مناسب و البته پایین آمدن میزان مصرف سوخت در بازار دیده می شود. رخدادی که در بازارهای جهانی سبب افزایش اقبال مردم از این خودروها شد و محبوبیت این خودروها دیگر مختص بازار امریکا نیست و شاسی بلندها در بازارهای اروپا و آسیا نیز با افزایش درخواست برای عرضه و رشد فروش  مواجه شده اند.

یکی از دلایل مهم رونق این خودروها، پایین آمدن قیمت و افزایش دسترسی به آنهاست. علی الخصوص که صنعت خودروسازی چین با تولید شاسی بلندهای مجهز دارای قیمت مناسب، تاثیر به سزایی در رونق فروش شاسی بلندها به بازار آسیا داشته است.

نمود رونق فروش خودروهای کلاس شاسی بلند را می توان در دومین نمایشگاه خودرو تهران نیز دید، جایی که غرفه‎های اکثر خودروسازان حاضر در نمایشگاه، مدل های شاسی‎بلند کثیری را به خود می دید. آنچه بیش از هرچیز دیگر توجه همگان در این نمایشگاه را به خود جلب کرد، حضور چینی ها، هندی ها، فرانسوی ها و  تایوانی ها با سبد محصولات متوع به خصوص مدل های شاسی بلند در کنار خودروسازان برتر و ایرانی بود.

از شرکت هایی که در نمایشگاه امسال حضور پرقدرتی داشتند و سبد محصولاتشان پر از خودروهای شاسی بلند بود می توان به  بایک، بیسو، ماهیندرا، چانگان، هایما، BYD، لوکسژن، سیتروئن، رنو، دی اس و تویوتا اشاره کرد که می توانند به ارمغان آورنده ی رونق بازار فروش شاسی بلندهای تجهیز و دارای قیمت مناسب در بازار کشورمان باشند.

با این وجود هم اکنون نیز شاهد رونق خودروهای شاسی بلند در خیابان‌های کشور هستیم و بدون شک با اضافه شدن محصولات عرضه شده در نمایشگاه خودرو تهران، علی الخصوص مدل های چینی که خرید آنها برای مردم راحت تر نیز هست، روز به روز بر تعداد شاسی بلندهای در حال تردد در خیابان‌ها افزوده می شود و دیگر این خودروها، خودروهایی دور از دسترس مردم به شمار نمی روند.


گزارشگر خودروکار: فاضل سوری
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران