کد خبر : ۱۲۴۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
سهام گروه خودرویی‌ها در هفته جاری با توجه به رشد نسبتا خوب در هفته گذشته با سیر نزولی قابل توجهی روبرو شدند که این روند در کلیه گروه‌های سایپا،ایران خودرو، زامیاد، پارس خودرو، بهمن، ایران خودرو دیزل و سایپا دیزل قابل مشاهده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، بررسی سهام 7 گروه خودرویی در هفته جاری حاکی از توقف روند صعودی شاخص در هفته گذشته است، که به این نمادها در طول هفته اشاره می‌شود. 
  
*سایپا (خساپا) 
  
سهام گروه خودرو‌سازی سایپا تعداد سهم در معامله شده در ابتدای هفته 5 هزار 499  بوده که این رقم در پایان هفته با کاهش روبرو شده و به 4 هزار و 746 رسیده است و در ادامه نیز حجم سهام این گروه از 95 میلیون و 68 سهم در پایان به 85 میلیون و 143 سهم افزایش یافته است. 
  
درصد تغییر قیمت سهام این گروه در بازار در ابتدای هفته با کاهش 1.66 درصدی مواجه بوده و پایان هفته به 1.47 درصد کاهش رسیده است. 

تعطیلات سرعت‌گر رشدخودرویی‎ها شد

*ایران خودرو (خودرو) 

  
ایران خودرو در ابتدای هفته دو هزار و 991 سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به یک هزار و 568 سهم رسیده است و حجم 33 میلیون 825 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 14 میلیون و 739 سهم رسیده است. 
  
در ابتدای هفته این سهم با ریزش 0.34 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته جابه جا و به کاهش 1.34 درصد رسیده است. 

تعطیلات سرعت‌گر رشدخودرویی‎ها شد

*زامیاد (خزامیا) 

  
گروه زامیاد در ابتدای هفته تعداد 4 هزار و 129 نوبت معاملاتی داشته  که این رقم در انتهای هفته به 4 هزار و 260 سهم افزایش یافته است و حجم معاملات در این گروه با 79 میلیون و 482 سهم به 91 میلیون و 971 سهم در پایان هفته رشد کرده است. 
  
در ابتدای هفته این سهم کاهش 0.44 درصدی داشته و در پایان هفته به رشد 0.35 درصدی تبدیل شده است. 
 
تعطیلات سرعت‌گر رشدخودرویی‎ها شد

*پارس خودرو (خپارس) 

  
گروه سهام پارس خودرو یک هزار و 109 نوبت معاملاتی داشته که این رقم در پایان هفته به 679 نوبت رسیده است و حجم معاملات این گروه از 14 میلیون 14 سهم در ابتدای هفته به 8 میلیون 863 سهم رسیده که کاهش چشم گیری را تجربه کرده است. 
  
در ابتدای هفته این سهم با کاهش 2.13 درصد نسبت به هفته گذشته روبرو شده که این روند در پایان هفته به روند نزولی 0.35 درصدی رسیده است. 
  
تعطیلات سرعت‌گر رشدخودرویی‎ها شد

*سایپا دیزل (خکاوه) 

  
گروه سهام سایپا دیزل در ابتدای هفته تعداد 607 نوبت معاملاتی داشته که این رقم در پایان هفته به 455 نوبت رسیده است و حجم معاملات این گروه از رقم 8 میلیون و 874 سهم در ابتدای هفته به 5 میلیون و 58 سهم در پایان هفته کاهش یافته است. 
  
همچنین درصد تغییرات این گروه ابتدای هفته با کاهش 1.1 درصدی همراه بوده که این تغییرات در پایان هفته نیز ادامه داشته و به 0.07 درصد رشد رسیده است. 
 
تعطیلات سرعت‌گر رشدخودرویی‎ها شد 

*گروه بهمن (خبهمن) 
  
گروه سهام بهمن در ابتدای هفته تعداد 226 نوبت معاملاتی داشته که این رقم در پایان هفته به 318 نوبت رسیده است و حجم معاملات این گروه از رقم یک میلیون و 493 سهم در ابتدای هفته به 2 میلیون و 742 سهم در پایان هفته افزایش یافته است. 
  
همچنین درصد تغییرات این گروه ابتدای هفته با ریزش 0.95 درصدی همراه بوده که این تغییرات در پایان هفته به 1 درصد ریزش رسیده است. 
  
تعطیلات سرعت‌گر رشدخودرویی‎ها شد

*ایران خودرو دیزل(خاور) 

  
گروه سهام ایران خودرو دیزل در ابتدای هفته تعداد 956 نوبت معاملاتی داشته که این رقم در پایان هفته 714 نوبت رسیده است و حجم معاملات این گروه از رقم 15 میلیون و 459 سهم در ابتدای هفته به 14 میلیون و 622 سهم در پایان هفته کاهش یافته است. 
  
همچنین درصد تغییرات این گروه ابتدای هفته با کاهش 2.58 درصدی همراه بوده که این تغییرات در پایان هفته به 0.96 درصد کاهش تبدیل شده است. 

تعطیلات سرعت‌گر رشدخودرویی‎ها شد

گزارش میزان حاکی از این است که روند 7 گروه خودرویی در اواسط مهرماه با توجه به روند صعودی چند هفته گذشته متوقف شد و شاهد کند شدن سرعت این گروه در هفته نیمه تعطیل بودیم که این امر نیز موجب شد تا روند صعودی خودوریی‌ها جای خود را به روند نزولی بدهد. 

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران