کد خبر : ۱۲۴۸۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
«خودروکار» گزارش می دهد؛
واردات خودروهای غیر مجاز غیر آمریکایی بعد از 25 سال در ایالات متحده آمریکا آزاد می شود. لیست پیش رو 10 خودرو خاص غیر آمریکایی را بررسی می کند که حالا پس از ربع قرن اجازه ورود به خاک ایالات متحده را دارند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، بازار خودرو آمریکا شمالی از دیدگاه مجموع ویژگی هایی چون حجم فروش، تنوع سبد محصولات و تنوع حضور برندهای خودرویی، بدون شک پیچیده ترین و بزرگ ترین بازار خودرو جهان به شمار می آید. قوانین خودرویی این کشور پهناور چه در زمینه آلایندگی ها و چه در زمینه واردات خودرو حتی از آلمان نیز به مراتب سخت گیرانه تر است. به همین دلیل حتی امروز نیز بسیاری از خودروهای تولید روز شرکت های خودروسازی غیر آمریکایی نمی توانند از پس سختگیری های خودرویی این کشور بر آمده و به خاک آمریکا وارد شوند.

اما قوانین واردات آمریکا اجازه می دهد هرخودرویی پس از گذر 25 سال بدون نگرانی از استانداردها و قوانین روز بازار به ایالات متحده وارد شود. در نتیجه لیستی از 10 خودرو محبوب سال 1993 پیش روی شما است که تا پیش از این امکان واردات آن ها به ایالات متحده آمریکا فراهم نبود.

1- پورشه 968 کلاب اسپرت
دیدار با پورشه 968 در ایالات متحده آمریکا بدون شک بسیار نادر است. خواه از نمونه کوپه آن باشد و خواه نوع سقف تاشو آن. اما حالا که قوانین واردات اجازه ورود این خودرو به آمریکا را می دهند، علاقه مندان بهتر است سراغ نمونه های استثنایی و خاص تر 968 بروند که همان کلاب اسپرت است. مهندسان پورشه در این نسخه خاص به منظور بهبود عملکرد فنی خودرو اقدام به حذف منبع اگزوز، صندلی های عقب، موتور الکتریکی بالابر شیشه ها، سیستم تهویه مطبوع، و سانروف کرده اند. ارتقا سیستم تعلیق و استفاده از تایرهای پهن تر نیز از مهم ترین وجه تمایز این نسخه خاص با نمونه معمولی آن است.

2- فیات کوپه
فیات کوپه بدون شک یکی از بدترین کارهای کریس بنگل از دیدگاه طراحی است. مشکل آن است که از دیدگاه فنی نیز سابقه خوبی از خود به جا نگذاشته است. اما همین تفاوت ها باعث می شود در خیابان های آمریکا بسیار متمایز جلوه کند. اگر نیت واردات آن به آمریکا را در سر دارید حتما قطعات یدکی آن را نیز سفارش دهید تا در کنار خیابان های بزرگ ایالات متحده جا نمانید.

3- سوزوکی کارا
سال گذشته موقعیت آن فراهم شد تا مزدا آتوزم AZ-1 به آمریکا وارد شود و حالا در سال جاری می توان نمونه مشابه این خودرو را از برند سوزوکی به آمریکا وارد کرد. این خودرو مشابه که کارا نام دارد از پیشرانه 3 سیلندر 657 سی سی سوپرچارجر به قدرت 63 اسب بخار استفاده می کند و با داشتن ابعادی مینیاتوری و درهای سبک گالوینگ ظاهری بسیار منحصر به فرد دارد.

4- مرسدس بنز SL60 AMG
جای هیچ تردیدی نیست که کلاس SL مرسدس بنز یکی از جاودانه ترین کلاس های این برند و اتاق R129 آن یکی از به یادماندنی ترین طراحی های این آلمانی ساز نخبه است که متاسفانه این ترکیب از زیبایی و مردانگی دیگر در برند مرسدس بنز تکرار نشد. اگر چه کلاس SL مرسدس بنز در آمریکا به فراوانی یافت می شود اما این نسخه تیون شده AMG از سال 1993 تا 1998 با پیشرانه V8 به حجم 6 لیتر و قدرت 376 اسب بخار استفاده می کرد که به بازار آمریکا عرضه نشد. اگر چه در مدل های بعدی SL از پیشرانه هیجان انگیز تر V12 استفاده کرد اما این نمونه های V8 برای واردات به بازار آمریکا نمونه های خاص تر و کمیاب تری به شمار می روند.

5- نیسان سیلویا S14
نسل جدید سیلویا با کد شناسایی S14 دقیقا در سال 1993 به بازار ژاپن معرفی شد. این خودرو از پیشرانه 4 سیلندر توربوچارجر 2 لیتری به قدرت 217 اسب بخار مجهز بود که در آن زمان قابل توجه بود. متاسفانه چند سال پس از تولید تنها نمونه 2.4 لیتری تنفس طبیعی آن با قدرت 155 اسب بخار به آمریکا وارد شد و با اینکه استفاده از موتورهای قوی تر بر این خودرو در آمریکا بسیار رایج است اما حالا فرصت بسیار مناسبی فراهم است تا نمونه های 217 اسب بخاری فابریک آن به آمریکا وارد شوند.

6- میتسوبیشی لنسر Evo II
بدون شک لنسر نامی ماندگار در صنعت خودروسازی ژاپن است. نمونه های تقویت شده شرکتی این خودرو که به نام تکامل (Evolution) یا مخفف EVO شناخته می شوند همواره در زمره محبوب ترین نمونه های لنسر بودند. لنسر Evo II (تکامل نسل دوم) مستقیما از ورود به بازار آمریکا منع شده بود درحالی که نسخه های استاندارد آن اجازه واردات داشتند. Evo II از پیشرانه 2 لیتری توربوچارجر به قدرت 256 اسب بخار بهره می گیرد و حال فرصت خوبی است تا آمریکایی ها بتوانند این ریز جسته جسور را به تملک خود درآورند.

7- لوتِس اسپریت اسپورت 300
لوتس اسپریت در آمریکا به خودی خود خودرویی نادر است. حال اگر به دنبال نسخه ای کاملا ویژه هستید نمونه اسپرت 300 آن که ویژه هومولوگ مسابقات اتومبیلرانی ساخته شده بود بدون شک گزینه پیش رو وارد کنندگان آمریکایی است. این نمونه شهری شده مسابقه ای از پیشرانه ارتقا یافته چهارسیلندر 2.2 لیتری توربوچارجر به قدرت 302 اسب بخار (بجای 264 اسب بخار نمونه استاندارد)، شاسی مستحکم تر، ترمزهای بزرگ تر، گلگیرهای پهن تر و وزن کاهش یافته بهره می برد. این خودرو منحصر به فرد تنها در 64 دستگاه به تولید رسید و از این رو یافتن یکی از آن ها کار ساده ای نخواهد بود.

8- لانچیا دلتا HF اینتگراله Evo2
یکی از برترین خودروهای خیابانی که حضورش را مدیون قانون هومولوگیشن مسابقات اتومبیلرانی است. نمونه ارتقا یافته دلتا HF اینتگراله Evo نسخه شماره 2 آن است که از 207 به 212 اسب بخار ارتقا قدرت داشته است. پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربو آن از کامپیوتر و توربو ارتقا یافته کمک می گیرد.دلتا HF اینتگراله Evo2 یک خودرو رالی در خیابان ها است که حالا می تواند در ایالات متحده آمریکا خودنمایی کند.

9- آئودی S2
اگرچه نسخه استثنایی و آتش افروز RS2 تا سال آینده اجازره ورود به خاک آمریکا را نخواهد داشت اما نمونه ساده تر S2 با پیشرانه 5 سیلندر خطی 2.2 لیتری توربوچارجر به قدرت 227 اسب بخار استفاده می کند که می تواند جای خالی نمونه قدرتمندتر RS2 را برای مدت کوتاهی پر کند.

10- تویوتا سوپرا نسل چهار
بدون شک سوپرا یکی از محبوب ترین خودروهای غیر آمریکایی زاده ژاپن است. این خودرو پس از فیلم سریع و خشمگین 1 و سواری پائول واکر با یک نمونه نارنجی رنگ آن بسیار مشهور شد. این توانمند ژاپنی از پیشرانه شش سیلندر توئین توربوچارجر خود 276 اسب بخار و 430 نیوتون.متر گشتاور بیرون می کشد و می تواند در 4.6 ثانیه به تندی 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. سوپرا یکی از گران قیمت ترین خودروهای ژاپنی حال حاضر است.


مترجم خودروکار: مصطفی انیسی
منبه: Motor1


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران