کد خبر : ۱۲۵۰۹
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
پیشرفت تکنولوژی موجب شده تا حتی شرکت‌های سازنده تایر هم دست به نوآوری بزنند و محصولاتی عجیب و البته کاربردی تولید کنند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت‌های سازنده تایر با استفاده از دانش و تکنولوژی هر ساله سعی در ساختن محصولاتی کاربردی و شاید عجیب دارند.

تایرهای بدون باد "بریجستون"
بریجستون در نمایشگاه خودرو پاریس در سال 2014 از نسل جدید تایرهای خود رونمایی کرد. این تایرها نیازی به باد کردن و تنظیم باد ندارند چون بدون هوا کار می‌کنند. قسمتی که با زمین در تماس است از جنس تایر‌های عادی بوده و بخش ضربه گیر از جنس رزین است.


تایرهای بدون باد "میشلن"
بریجستون تنها شرکتی نبود که تایرهای بدون باد تولید کرد. میشلن یکی از کمپانی‌هایی است که لاستیک‌های تولید که بدون نیاز به هوا کار می‌کند. این تایرها برای خودروهای زمین گلف و چمنزنی و امثال آن‌ها قابل استفاده است.


تایر 360 درجه "گودیِر"
این تایر ممکن است درلحظه اول شبیه توپ بسکتبال به نظر برسد اما این تایر مفهومی 360 درجه شرکت گودیر است. جنس این محصول عجیب از پلیمر است که توانایی انعطاف و کش آمدن را نیز دارد. سنسورهایی در این تایر وجود دارند که لحظه به لحظه شرایط جاده را بررسی می‌کنند.


تایرهای فضایی
این تایرها در یکی از شاتل‌های ناسا به نام "Endeavor" استفاده شد که در سال 2011 به زمین بازگشت. اندازه آن‌ها تقریبا با اندازه تایرهای یک کامیون برابر است اما وزن آن‌ها بسیار سبک‌تر از تایرهای کامیون است و تا سرعت 400 کیلومتر بر ساعت را تحمل می‌کند.


تایرهایی که گرما را ذخیره می‌کنند
با روی کار آمدن خودروهای الکتریکی، نیاز این خودروها به شارژ یکی از معضلات اساسی است. در سال 2015 شرکت گودیر تایرهایی را معرفی کرد که هنگام حرکت اتومبیل مخصوصا بر سر پیچ‌ها گرمای تولید شده را ذخیره کرده و شارژ باتری استفاده می‌کند.


تایرهایی که تغییر سایز می‌دهند
شرکت هانکوک تایرهای مفهومی به نام "eMembrane" تولید کرد که قادر به تغییر سایز هستند. در قسمت وسط تایر یک قوس جزئی وجود دارد که به هنگام افزایش سرعت خودرو، از همان نقطه قطر تایر افزایش می‌یابد. همچنین در سرعت‌های پایین هم به دلیل کاهش مصرف سوخت از قطرش کاسته می‌شود.



مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: RoadShow
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران