کد خبر : ۱۲۵۱۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
خودروکار گزارش می دهد؛
ترکیب ویژگی هایی چون لوکس گرایی، قدرت بالا، سرعت زیاد و منحصر به فردی در سگمنت شاسی بلند طبیعتا با هزینه های گزافی نیز همراه خواهد بود که نتیجه آن این است که سگمنت شاسی بلندها معمولا از گران قیمت ترین سگمنت ها در میان سایر خودروها هستند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، سگمنت شاسی بلند در مقیاس جهانی یکی از موفق ترین سگمنت های خودرویی است و از این رو چشم ثروتمندان نیز از این سگمنت مردانه و قلدر دور نمی ماند. اما هرشاسی بلندی به مزاق ثروتمندان خوش نمی آید از این رو نه تنها برند آن باید معتبر و خاص باشد، بلکه ویژگی های فنی و رفاهی آن نیز باید بسیار دهان پر کن باشد.
لیست پیش رو برترین شاسی بلندهای لوکس و گران قیمت حال حاضر جهان را معرفی می کند.


1- بنتلی بنتایگا مولینر - تا 353 هزار دلار
پیشرانه W12 به قدرت 600 اسب بخار تنها نقطه قوت و فزاینده فاکتور قیمت این خودرو نیست. نمونه مولینر بنتایگا باعث می شود شخصی سازی مالک حد و مرزی نداشته باشد که در نتیجه آن قیمت نهایی نیز بی انتها خواهد بود. خودرویی که حتی کفی های آن از جنس مخصوص و برند مشهور هستند باعث می شود مبلغ 350 هزار دلار را نیز رد کند. تنها یک پکیج ویژه این خودرو که یک ساعت آنالوک نفیس را در بر میگیرد معادل 160 هزار دلار قیمت دارد. بنتایگا سرحد شاسی بلند سواری در ترکیب با لوکس گرایی است.


2- ب ام و X5M و X6M - تا 123 هزار دلار
دو هم خانواده سری X ب ام و که دست نوازش برند تیونر M Power بر سر آن ها کشیده شده است می توانند هزینه گزافی بر دستان مالک بگذارند. 567 اسب بخار حاصل خروجی پیشرانه 4.4 لیتری توئین توربو V8 تقویت شده از سوی M Power است که با فاتورهای فزاینده قیمت دیگری نظیر رنگ سفارشی خاص، سیستم دید در شب، پکیج رانندگی خودران و شارژر بیسیم تلفن همراه از جمله ویژگی های مشترک بین دو خودرو است. در حقیقت مالک بیشتر پول برند را می پردازد چرا که پاره ای از این آپشن ها در خودروهای ارزان تر نیز یافت می شود.


3- مرسدس بنز AMG GLS 63 4MATIC/AMG GLE 63 S 4MATIC - تا 141 هزار دلار
همانند دو برادر باواریایی، دو کلاس GLE و GLS مرسدس بنز نیز ضمن داشتن اشتراکات بسیار به نوعی برای مقابله با ب ام و طراحی شده اند، مخصوصا مدل GLE که رقیب مستقیم X6 است. دست آورد AMG برای دو مدل GLE و GLS به ترتیب دو پیشرانه V6 توئین توربو 3 لیتری 385 اسب بخاری و نمونه V8 توئین توربو 5.5 لیتری 577 اسب بخاری است. حتی سیستم صوتی این خودرو از برند پریمیوم B&O است و جا فنجانی های خودرو به گرم کن و سرد کن مجهز هستند. تنها پاره ای از آپشن های رفاعی و لوکس در این دو خودرو برابر با 18 هزار دلار قیمت دارند.


4- تسلا Model X P100D - تا 173 هزار دلار
شاسی بلند تمام الکتریکی با برد مفید منحصر به فرد، طراحی استثنایی و درهای عقب از نوع "بال شاهین" معروف به فالکن وینگ که با نمونه مشابه گالوینگ اشتباه گرفته می شود، به تنهایی چوب خط انحصار طلبی را پر می کند. اما ایلان ماسک به این میزان خاص گرایی قناعت نکرد. نسخه P100D قدرتمندترین باتری و دو موتور مجزا تسلا را شامل می شود که ضمن فراهم آوردن سیستم دو دیفرانسیل بسیار دقیق بردی برابر با 462 کیلومتر برای آن به ارمغان می آورد. این درحالی است که محصولات تسلا پیشرفته ترین سیستم های خودران را برای مالک به ارمغان می آورند و مدل X نیز از این قاعده مستثنی نیست.


5- پورشه کاین توربو S - تا 234 هزار دلار
میان ژرمن های گران قیمت، برند پورشه شاید تنها برندی باشد که ارزش پرداخت هزینه گزاف را داشته باشد. ترکیب پیچیده ای از لوکس گرایی حقیقی و توان فنی بالا. کاین با وجود آن که هرگز به عنوان خودرویی زیبا شناخته نشد اما نمونه توربو S آن از پیشرانه 4.6 لیتری هشت سیلندر توئین توربو به قدرت 570 اسب بخار بهره می برد. همانند هر پورشه دیگر، آپشن هایی که با این خودرو همراه می شوند به سادگی می توانند هزینه دو سدان خانوادگی را بر جیب مالک تحمیل کنند.


6- لندروور رنج روور V8 سوپرچارجر SV آتوبایاگرافی LWB - تا 234 هزار دلار
تعداد صفر های قیمت این شاسی بلند انگلیسی اصیل تقریبا به اندازه طول نام آن است. از همان دوران کلاسیک در دهه 1980 و جدایی لندروور از سگمنت شاسی بلندهای آفرود به سگمنت شاسی بلندهای لوکس به منظور ایجاد بازار انحصاری، قیمت این برند از رقابت با برندهای دیگری چون جیپ و تویوتا خارج و به برندهای پریمیوم نزدیک شد. SV آتوبایاگرافی LWB برترین نسخه رنج روور است که کف پوش محفظه بار آن با روکش چوب ماکاسار برابر با 5100 دلار و طراحی دو رنگ تریم داخلی برابر با 14 هزار دلار آب می خورند. با وجود سیستم های کنترلی و توان آفرود قابل قبول سوال آن جا است که آیا واقعا کسی با این خودرو به آفرود هم می رود؟


7- مرسدس بنز AMG G65 4MATIC - تا 242 هزار دلار
اگر یک محصول شاسی بلند از برند ستاره سه پر ژرمن ارزش خرید داشته باشد بدون شک آن کلاس G است. چه بهتر که این کلاس با تیونینگ برند AMG و در بالاترین سطح تجهیزات رفاهی همراه باشد. لوکس ترین نسخه کلاس G رنگ آمیزی و تریم آپشنالی با خود به همراه دارد که در هشت نوع مختلف عرضه شده و برابر با 15 هزار دلار بر قیمت خودرو می افزاید. پیشرانه این هیولا یک واحد 6 لیتری V12 به قدرت 621 اسب بخار و گشتاور 1000 نیوتون.متر است. این حجم از لوکس گرایی باور این نکته که کلاس G مرسدس بنز در ابتدا یک خودرو نظامی بوده است را دشوار می سازد.


8- لامبورگینی اوروس - آغاز از 200 هزار دلار
برخلاف تصور بسیاری، مدل اوروس اولین تلاش لامبورگینی برای ساخت شاسی بلند نیستو حتی دومین تلاش این کارخانه نیز به شمار نمی آید. اوروس حاصل سومین تلاش لامبورگینی برای ورود به سگمنت شاسی بلند سازی است. لامبو اولین بار در دهه 1970 با پروژه نظامی شکست خورده به نام چیتا و سپس در دهه 1980 با نمونه ارتقا یافته و الهام گرفته از چیتا، به نام LM002 به شاسی بلند سازی روی آورد. هرچند LM002 بسیار محبوب شد اما اوروس نمونه بارز یک لامبو واقعی است که چه در طراحی و چه در توان فنی اصالت خود را فریاد می زند. اوروس از پیشرانه V8 توئین توربو به حجم 4 لیتر و قدرت 650 اسب بخار و گشتاور 850 نیوتون.متر بهره می برد که شتاب صفر تا صد 3.6 ثانیه ای را برای آن به ارمغان می آورد. اگرچه لامبورگینی با تاکید ادعا دارد که مهندسی فنی اوروس در انحصار این کمپانی است اما شباهت بسیار زیاد میان اعداد خروجی پیشرانه و حتی صدای غرش آن به پیشرانه های تولیدی کمپانی کرایسلر، و همچنین سابقه همکاری دراز مدت لامبورگینی و کرایسلر شبهه فراوانی ایجاد کرده است. قیمت پایه اوروس در حدود 200 هزار دلار برآورد شده است و انتظار می رود با توجه به آپشن هایی که برای آن ارائه خواهد شد توان دست یابی به رقم 250 هزار دلار را نیز داشته باشد.


مترجم خودروکار: مصطفی انیسی
منبع: Motor1


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران