کد خبر : ۱۲۵۳۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو:
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: رقیب واردکنندگان خودرو در ایران دولت است و مشخص نیست دولت تا کی قرار است در صنایع خودروسازی دخالت داشته باشد.
به گزارش خودروکار، مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در برنامه "صبح و گفت و گو”  رادیو گفت و گو با موضوع سبقت آزاد قیمت خودروها  تصریح کرد: رقیب واردکنندگان خودرو در ایران دولت است و مشخص نیست دولت تا کی قرار است در صنایع خودروسازی دخالت داشته باشد.

 دادفر در آغاز با بیان اینکه بسته شدن سایت ثبت سفارش در ابتدای تابستان صورت گرفت، گفت: همچنین در دی ماه سال گذشته حذف "گری مارکت” یا بازار موازی را از موضوع واردات داشتیم که این موارد نتیجه ای جز افزایش قیمت خودروهای وارداتی نخواهد داشت.

او با اشاره به اینکه برخی مقامات دولتی فکر می کنند وارد کنندگان در حال فشار به دولت هستند، اظهار داشت: موضوع دپو یا نگهداری خودرو مسئله ای غیر قانونی است و این موضوع را شدیدا تکذیب می کنیم زیرا این مقدار خودرویی که در ماه های گذشته سال جاری وارد شده است، تعهداتی بوده که نسبت به مردم داشتیم.

این خودروها قابلیت ردیابی دارند زیرا زمانی از گمرک که خارج می شوند توسط پلیس راهبر ناجا ردیابی می شوند و این مامورین هفته ای یک بار برای شماره گذاری خودروها به شرکت های واردات خودرو مراجعه می کنند اما به دلیل قطع واردات در این مدت برای شماره گذاری مراجعه ای انجام نشده است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: در چهار ماه گذشته، وارد کنندگان خودرو در حال تعطیل کردن فعالیت شان هستند و خیلی از همکاران نیز کار واردات را کنار گذاشته اند.

او تصریح افزود: رقیب واردکنندگان خودرو در ایران دولت است و مشخص نیست این دولت تا کی قرار است در صنایع خودروسازی دخالت داشته باشد. همچنین مشخص نیست تا کی قرار است برای افزایش سود دو خودروسازی اصلی کشور که برای دولت هستند، محیط غیر رقابتی ایجاد کنند.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران