کد خبر : ۱۲۵۷۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
«خودروکار» گزارش می دهد؛
عوامل مختلفی در پیروز بودن یک خودرو در بازار دخیل هستند که کمبود هر یک از آنان می تواند باعث شکست یک مدل یا حتی یک برند شود. در طول تاریخ هم خودروهایی بوده اند که به خاطر برخی نکات هیچوقت جایی در دل خریداران باز نکردند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، بازار فروش خودرو در همه جای دنیا رقابتی جذاب است که در نهایت یک خودرو پیروز شده و خودروی دیگری شکست خواهد خورد. خودروهایی که نتوانسته اند در دل خریداران جایی داشته باشند، بدون شک محکوم به شکست هستند. در تمام سال هایی که خودروسازان مشغول ارائه مدل های مختلف در بازار هستند، تعدادی خودرو وجود دارند که بیش از دیگران منفور شده و نام آن ها به بدی در این صنعت یاد می شود. در ادامه قصد داریم نگاهی به تعدادی از خودروهای منفور داشته باشیم که شاید نام آن ها برای شما هم خیلی آشنا باشد.

کیا ریو



نام این خودرو برای تمام مردم ایران بسیار آشناست چرا که یکی از نسل های این خودرو سال هاست که در ایران تولید می شود. این خودرو به عنوان یکی از کم فروش ترین محصولات کیا در دنیا شناخته می شود چرا که مشکلات بسیاری در آن وجود دارد. سال ها پیش کیا برای ایجاد یک خودروی ارزان دست به کار شد و در نهایت توانست ریو را تولید کند که چهره ای خسته کننده، فضای داخلی بسیار ساده و البته ضعف های متعدد از نظر ایمنی داشت. این خودرو هرگز در دنیا به موفقیت نرسید ولی شاید مدل ۲۰۱۸ آن روزهای خوبی مقابل خود داشته باشد.

تویوتا ترسل



جایگاهی که امروزه تویوتا به عنوان بزرگترین خودروساز دنیا بدست آورده، امری یک شبه نیست. این خودروساز روزهای بسیار سختی را در مسیر گذرانده و حالا به جایگاه امروزی رسیده است. ترسل یکی از خودروهای افتضاح و منفوری بود که طی دهه ۸۰ میلادی ساخته شد و در نسخه های هاچ بک و واگن به بازار عرضه شد. این خودرو در هر دو دسته بندی بسیار بد بود و در نهایت به عنوان زشت ترین خودروی قرن انتخاب شد. ترسل به حدی بد بود که در نهایت تویوتا برای همیشه این مدل را در سال 1999 از خط تولید خود خارج کرد. زشت بودن بدنه، عملکرد ضعیف موتور و نبود هیچ امکانات جانبی در خودرو از جمله دلایل بد بودن آن است.

فورد موستانگ



شاید این نام شما را شکه کند اما بحث ما تنها به فورد موستانگ هایی مربوط می شود که در دهه ۹۰ میلادی و زمانی که بسیاری از خودروهای آمریکایی افتضاح بودند بر می گردد. در این دهه موستانگ به طور کامل تغییر شکل داد و از روزهای اولیه و ریشه اصیل خود فاصله طولانی گرفت تا به یک خودروی زشت و بدترکیب و به درد نخور تبدیل شود. هیچ علاقمند به خودرویی را نمی توان پیدا کرد که این خودرو را زیبا یا با کیفیت بداند. تنها کافی است بگوییم که این خودرو با پیشرانه ۳.۸ لیتری V6 خود تنها ۱۴۵ اسب بخار قدرت داشت و این دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد.

فولکس واگن بیتل



بیتل که در ایران به نام فولکس قورباغه شناخته شده است در سال 1938 تا 2003 تولید شد و چهره آن تغییرات زیادی نداشت اما نسل بعدی این خودرو کاملا متفاوت شد. شاید قرار دادن این خودرو در این لیست سختگیرانه باشد اما بیتل پس از تغییر چهره دیگر یک خودروی عامه پسند با قابلیت بالا نبود. مدل و نسل های قبلی که رکوردهای فروش را در تاریخ جا به جا کرده بود جای خود را به خودرویی داد که نه تنها عملکرد چندان بالایی نداشت بلکه دیگر ارزان و در دسترس برای عموم مردم هم نبود.

ب ام و X6



ب ام و خودرویی است که اگر داشته باشید دیگر به هیچ چیزی نیاز نخواهید داشت اما این ب ام و مسلما X6 نیست. در تمام دنیا مدل X6 به خاطر چهره عجیبش منفور بوده و بسیاری از منتقدان خودرویی آن را یکی از مدل های عجیبی می دانند که تا امروز این کارخانه آلمانی تولید کرده است. ساخت یک شاسی بلند که چهره ای شبیه به کوپه داشته باشد برای امروز اتفاق عجیبی نیست اما در سال 2008 این حرکت یک نوع آزمون و خطا بود و مدل X6 دقیقا همان خطایی بود که ب ام و مرتکب شد. طراحی خودرو به گونه ای است که سقف برای صندلی های عقب به قدری کوتاه شده که حتی افرادی با قد متوسط هم نمی توانند به راحتی بر روی صندلی های عقب بنشینند.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : carthrottle.com


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران