کد خبر : ۱۲۵۸۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
«خودروکار» گزارش می دهد؛
خودروهای خاص و کمیابی در دنیا وجود دارند که به دلیل لوکس یا سوپر اسپرت بودن همواره تعداد اندکی از آنها به تولید رسیده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، خودروی لوکس واژه‌ای است که برای نامیدن گروهی از خودرها کار می‌رود که اشرافیت و حد اعلای راحتی و مرغوبیت را برای فردی که سوار می شود فراهم می‌آورد. سطح عملکرد، میزان تجهیزات، راحتی، زیبایی و تکنولوژی‌های بکار رفته در این کلاس خودرو به حدی است که تنها قشرهای خاصی از جامعه قادر به خرید آنها هستند. از این رو تعداد به تولید رسیده از هر خودرو لوکس از هر شرکت و برندی، همیشه پایین و اندک است.

در این گزارش به معرفی ادامه فهرست کمیاب‎ترین خودروهای جهان، که در گزارش قبلی بخش اول آن را ذکر کردیم، می پردازیم. خودروهایی که به عبارتی همان کم تولید‎ترین خودروهای لوکس و اسپرت دنیا هستند.



11)  MARCOS TSO

اگر تا به حال نام این خودرو را نشنیده اید هیچ جای تعجبی ندارد. این خودرو متعلق به شرکت بریتانیایی مارکوس انجینرینگ است و تا به امروز به تعداد انگشتان دو دست و حتی کمتر از آن به تولید رسیده است. این خودرو از پیشرانه های شورولت بهره می برد و حداکثر قدرت تولیدی آن 350 اسب بخار است که با پک های موجود به 462 اسب بخار نیز قابل ارتقاء است.




12) BRİSTOL FİGHTER

یکی دیگر از محصولات شرکت های سازنده‎ خودروهای لوکس انگلیسی است که با پیشرانه 10 سیلندر خود تنها به تعداد 14 دستگاه به تولید رسیده است.




13) MORGAN AEROMAX

خودرویی که توسط یک دانشجو طراحی شد و آمیزه ای از آینده نگری و رویکرد کهن الگویی است. از این خودرو 365 اسب بخاری تنها 100 دستگاه به تولید رسیده است.




14) MCLAREN F1

وقتی از خودروهای خاص و کمیاب سخن به میان می آید، نمی شود از مدل MCLAREN F1 نام نبرد. از این خودرو تنها  106 دستگاه به تولید رسیده است و قیمت آن ها نیز روز به روز درحال افزایش است تا شاید رویای خیلی ها برای داشتن این خودرو به اتفاقی غیرممکن تبدیل گردد.



15) FERRARİ 250 GTO

از این خودرو شرکت فراری تنها 39 دستگاه به تولید رسیده است تا در هر مزایده ای که برای این تعداد اندک گذاشته می شود، قیمت های 8 رقمی به ثبت برسد.




16) LAMBORGHİNİ AVENTADOR J

تک دانه‎ شرکت لامبورگینی که به دلیل تولید یک دستگاهی، به آن  لقب یونیکا داده شده است. این خودرو در سال 2012 و در نمایشگاه ژنو رونمایی شد.




17) JAGUAR XKSS

دیگر خودرو شرکت جگوار در این لیست، مدل JAGUAR XKSS است که از آن 16 دستگاه به تولید رسیده است. یکی از این تعداد اندک به تولید رسیده در حال حاضر به استیو مک کوئین بازیگر مطرح امریکایی تعلق دارد.







مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: msn.com.tr
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران