کد خبر : ۱۲۶۰۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
گفته می شود رشد قیمتی در مورد تمام خودروهای وارداتی - بخصوص در مهرماه ۹۶- اتفاق افتاده و گویا هیچ برندی از این گرانی‌ها مبرا نیست.
به گزارش خودروکار، رضا شیوا -رئیس شورای رقابت-  موضوع رشد قیمت‌های خودروهای وارداتی را شفاف‌سازی کرده و گفت: گروه کارشناسی از شورای رقابت در حال بررسی واردکنندگان خودرو است . اگر برای ما محرز شود که ۷۰ درصد واردات خودرو توسط یک الی دو نفر و یا حتی خانوادگی مدیریت می‌شود، شورای رقابت در این زمینه ورود جدی خواهد کرد و اجازه نمی‌دهد که بازار خودروهای خارجی انحصاری کنترل شود. نتیجه بررسی کارشناسان به زودی مشخص می‌شود.

وی در این زمینه ادامه داد: اگر مشخص شود که واردات خودرو انحصاری نیست شورای رقابت اجازه ورود به آن را ندارد. رضا شیوا در مورد قیمت‌های خودروهای وارداتی و حاشیه بازار ِ اتفاق افتاده، افزود: در این زمینه شورا نمی‌تواند دخالت کند، این امر در حیطه مسئولیت نهادهای نظارتی مانند سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، سازمان بازرسی کل کشور و تعزیرات حکومتی است.

بررسی تخصصی بازار

آلبرت بغزیان -دبیر هیات تجدید نظر شورای رقابت و اقتصاد‌دان- نیز در زمینه ورود شورای رقابت در عرصه خودروهای وارداتی گفت: اینکه بازار خودروهای وارداتی با انحصار روبه‌رو است ، باید به صورت تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۳:۱۷
0
0
سلام آقا! همان بهتر كه شما وارد نشيد چون يك حق هم بايد براي شما بدهند كه قيمت را بايد بالاتر ببرند.از جيبشان كه نميدهند از جيب مردم است پس نيا آقا!!!!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران