کد خبر : ۱۲۶۳۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
«خودروکار» گزارش می دهد؛
Vela V5 محصول شرکت خودروسازان راین است که از هر نظر در گروه خودروهای اقتصادی بازار کشور قرار می گیرد و از این رو قابلیت و توانایی خوبی دارد تا جایگزین برخی از محصولات تولید داخل شود.
به گزارش خبرنگار خودروکار، پیشرانه Vela V5 با تکیه بر تکنولوژی شرکت تویوتای ژاپن با حجم 1497 سی سی، چهار سیلندر 16 سوپاپ ، دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 و مجهز به سیستم تنظیم زمانبندی باز و بسته شدن سوپاپ ها (VVT) قدرتی برابر با 97 اسب بخار در دور 6000 و گشتاور 135 نیوتون.متر در دور پایین 4400 تولید می کند.


این خودرو دارای ابعاد (طول×عرض×ارتفاع) 4290×1680×1500 میلی متر است که از این رو سدان شهری بسیار جمع و جوری به حساب می آید. Vela V5 در دو نوع جعبه دنده اتوماتیک و دستی به تولید می رسد که نمونه اتوماتیک از نوع 4 سرعته به وزن خالص 1010 کیلوگرم و نمونه دستی از نوع 5 سرعته تنها به وزن 995 کیلوگرم است. 



وزن بسیار پایین در کنار پیشرانه قدرتمند این خودرو ضمن ایجاد کشش و شتاب قابل قبول، مصرف سوخت بسیار بهینه ای را به همراه دارد که متوسط (میانگین مصرف سوخت شهر و جاده) آن برای نمونه اتوماتیک تنها معادل 6.6 لیتر در هر صد کیلومتر و برای نمونه دستی برابر با 6.1 لیتر در هر صد کیلومتر و کاملا درخور توجه است. این میزان کم مصرف سوخت در کنار باک 45 لیتری برد مفید چشمگیری را به ارمغان می آورد.


با توجه به گروه خودرویی سدان، Vela V5 دارای  آپشن های قابل توجهی از جمله سیستم کمکی فرمان برقی، سیستم ضد سرقت مجهز به  ایموبلایزر، آینه های جانبی با قابلیت تنظیم برقی، سنسور دنده عقب، تنظیم زاویه نور چراغ های جلو، شیشه بالابرهای برقی هر چهار در، سنسور دنده عقب و سیستم صوتی با قابلیت اتصال حافظه USB می باشد. Vela V5 در بازار داخلی کشور رقبایی چون لیفان 520 و MVM315 را پیش رو دارد و با یک قیمت گذاری منصفانه می تواند به گزینه ای چشمگیر در میان رقبا بدل شود.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد رضا رضایی نیا
|
United States
|
۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۲۲:۴۹
0
0
من مالک یک دستگاه ولیکس c30هستم و فکر میکنم موتور این ماشین برای این اتاق که حدودا 1200 کیلو وزن دارد بسیار ضعیف است وصدای موتور بسیار زیاد است در صورت امکان سیستمی تعبیه بشه که بتوان همین موتور را تقویت کرد ممنون میشم در ضمن آیا دیسک و کلاچ این ماشین رو میشه تویوتایی جایگزین کرد لطفا جواب دهید وراهنمایی کنید ممنون
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران