کد خبر : ۱۲۶۳۶
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
خودروکار گزارش می دهد؛
صبح امروز تولید انبوه خودرو مشترک ایران و چین به نام هایما اس۵ با حضور مسئولان ایرانی و چینی در کارخانه تولید این محصول، ایران خودرو خراسان در مجاورت شهرک صنعتی بینالود آغاز شد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، بیژن زاهدی فر، مدیرعامل ایران خودرو خراسان در مراسم آغاز تولید انبوه هایما اس 5  اظهار کرد: چشم انداز نیاز محصولات SUV در کشور تا سال ۱۴۰۰ حداقل ۲۶۰هزار دستگاه در سال خواهد بود که در اهداف استراتژیک گروه صنعتی ایران‌خودرو برنامه ریزی شده است حداقل ۲۵درصد از این تولید در ایران خودرو خراسان خواهد بود.

وی افزود: در استراتژی ۵ساله شرکت ایران خودرو خراسان که سه سال از آن سپری شده، معرفی و تولید یک محصول جدید در دستور کار بوده است که تاکنون محصولات هایما۲۰۰۰، هایما۱۸۰۰توربو، سوزوکی ویتارا نیو فِیس و هم‌اکنون هایما اس۵ به سبد محصولات این شرکت افزوده شده است.

او ادامه داد: امیدواریم برای سال آینده نیز تولید محصول جدید سوزوکی نیو ویتارا را شاهد باشیم.

به گفته زاهدی فر ، نصب و راه اندازی خطوط بدنه اس۷ و اس۵ در مدت زمان 10روزه  و تولید بدون نقص اولین خودروها و قابل فروش بودن آن به مشتری از نتایج توانمندی و تخصص مهندسان ایران‌ خودرو‌ خراسان است.

در ادامه مراسم مصطفی خان کرمی معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرونیز عنوان کرد: شرکت هایما یکی از مهمترین شرکای تجاری ایران خودرو در عرضه مستقیم محصولات جدید و حضور در بازار رقابتی محصولات SUV است. همکاری ایران خودرو و‌ هایما از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و هرچند سابقه طولانی برای همکاری به شمار نمی آید اما عمق آن زیاد بوده و دو طرف در ارائه محصول باکیفیت و متناسب با نیازهای مصرف کنندگان ایرانی حداکثر تلاش خود را انجام داده اند. رشد اقتصادی ایران در سالها اخیر منجر به تغییر ذائقه مصرف کننده ایرانی و افزایش تمایل به خرید خودروهای SUV در کشور شده است.

به گفته او، مطالعات انجام شده نشان می دهد میزان تقاضای خودروهای CUV  و SUV طی ۹سال گذشته رشد ۵ برابری را تجربه کرده است و این روند در ۷ماه سپری شده از سال جاری، با رشد چشمگیری مواجه شده است. پیام آشکار این تغییر، لزوم تدوین و برنامه ریزی شرکت ایران‌خودرو در راستای افزایش تولید این محصولات است. در راستای تحقق این مهم، خودرو هایما اس۵ پس از تولید هایما اس۷ در ایران به تولید انبوه رسید.

خان کرمی ادامه داد: با توجه به تجربه موفق خودروهای اس۷ و اس۵ در بازار ایران، شرکت های ایران خودرو‌ و هایما برای ارائه محصولات باکیفیت و‌ جدید به مصرف کنندگان ایرانی همکاری خود را توسعه خواهند داد.

چن گائوچائو معاون مدیرعامل شرکت خودروسازی هایما نیز در این مراسم گفت: هایما دارای تحربه ۳۰ساله در تولید خودرو است و ۱۵سال سابقه همکاری با شرکت مزدا، زیربنای مدیریتی و فنی مستحکمی برای این شرکت فراهم کرده است.

به گفته او، هایما در چین به لحاظ طراحی خودروهای سبک، کارایی بالا و اطمینان، جزو رهبران بازار است.

معاون مدیر عامل خودروسازی هایما افزود: هایما اس۵ نتیجه فرآیند همکاری هایما و شرکت طراحی LD’A  ایتالیا است که توسط هایما در طول سه سال تولید شده است.

چن گائو چائو گفت: فرآیند تولید این محصول با همکاری نزدیک بین هایما و شرکت های بوش، پانچ، اتولیو و دیگر شرکت های برتر جهانی صورت گرفته است.

ویلیام دانگ مدیرعامل شرکت بین المللی خودرو هایما نیز در ادامه مراسم افزود: امروز شاهد آغاز تولید انبوه دومین خودروی تولیدی با همکاری ایران خودرو‌ و‌ هایما هستیم. هایما تاکنون توانسته با دهها کشور همکاری نموده و محصولات خود را به خاورمیانه، شمال آفریقا، آسیای جنوب شرقی، آمریکای مرکزی و جنوبی صادر کرده است. با کسب چنین تجربه ای، هایما به «نماینده تولیدکنندگان چینی» تبدیل شده است.

به گفته او، هایما اس۵ یک خودرو SUV دارای شتاب بالا، موتور قوی و عملکرد پایدار است. این محصول ستاره محصولات هایما است و براساس روند طراحی های روز دنیا کیفیت بالایی که دارد با خودروهای ژاپنی و‌ کره ای برابری می کند.


ویلیام ادامه داد: مراسم اغاز تولید انبوه این خودرو در ایران نقطه عطف همکاری های هایما و ایران خودرو است. در آینده هایما به حضور قدرتمند خود در ایران ادامه خواهد داد و همکاری با شریک فوق العاده خود یعنی ایران خودرو، مطالعه در خصوص تقاضای مشتریان ایرانی و عرضه مدل های جدید در بازار ایران را دنبال خواهد کرد. بر همین اساس سرمایه گذاری خود را برای بهبود خدمات و افزایش رضایت مشتریان و شناخت بیشتر مشتریان از برند و محصولات هایما و در نهایت دستیابی به هدف رهبری بازار در بخش SUV در بازار ایران افزایش خواهیم داد.


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران