کد خبر : ۱۲۶۴۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
در میان خودروهای ارزان قیمت و کاربردی آمریکایی نام نووا به خوبی می درخشد. اما چرا نووا در بسیاری از مواقع حتی به خودروهای تولید داخل برتری دارد؟
به گزارش خبرنگار خودروکار، شورولت نووا (نووا به معنای نوح که در ایران به اشتباه نوا نوشته می شود) با نام دیگر شوی II (Chevy II) مانند بسیاری دیگر از خودروهای هم خانواده خود با دو محوریت اسپرت و خانواده در دو قالب کوپه و سدان طراحی و تولید شد.

نسل چهارم این خودرو تحت نام شورولت ایران در چند تریم مختلف در پارس خودرو به تولید می رسید که تفاوت میان آن ها در نوع گیربکس، طراحی داخلی و برخی آپشن های جزئی بود در غیر این صورت همه آن ها از پیشرانه کوچک 250 اینچ مکعبی 4.1 لیتری بهره می بردند که ویژه رانندگی شهری و اقتصادی طراحی شده بود.



این پیشرانه 12 سوپاپ به قدرت تقریبی 110 اسب بخار و گشتاور حدودی 240 نیوتون.متر از طریق جعبه دنده اتوماتیک یا دستی 3 سرعت نیرو تولیدی را به محور عقب ارسال می کند که پرواضح است برای اجرای حرکات نمایشی چندان توانمند نیست.



مهم ترین ویژگی برتر نووا داشتن یکی از بهترین ضریب درگ (ضریب مقاومت در برابر هوا) در بین خودروهای هم دوره خود برابر با 0.45 است که حتی امروز نیز بسیار چشمگیر است. با کمک این ضریب درگ و پیشرانه ای اقتصادی این خودرو بین 10 تا 14 لیتر در هر 100 کیلومتر سوخت مصرف می کند که میانگین آن برابر با 12 است که با توجه به تکنولوژی و وزن 1.5 تنی آن بسیار قابل توجه است.



برترین تریم تولیدی نووا در هر چهار در از بالابرهای برقی و شیفتر دنده کنسولی و صندلی های جداگانه ردیف جلویی استفاده می کند و جزئیات بین آپشن ها قابل چشم پوشی است. قیمت این خودرو در بازار کشور وابسته به سلامت فنی و ظاهری و میزان کارکرد بین 12 تا 22 میلیون تومان قیمت دارد این در حالی است که نمونه های وارداتی کوپه V8 آن به سادگی بین تا 45 میلیون تومان فی می خورد.



مجموعه ویژگی های بیان شده نظیر توان فنی قابل قبول، مصرف سوخت بسیار عالی، هزینه نگهداری و تعمیرات بسیار ساده به همراه قطعات فراوان و همچنین قیمت بسیار رقابتی آن را به یکی از بهترین خودروهای دست دوم بازار ایران و در بسیار از موارد، به گزینه ای برتر از خودروهای داخلی برای استفاده روزمره بدل می کند.

خبرنگار خودروکار: مصطفی انیسی

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران