کد خبر : ۱۲۶۴۷
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
«خودروکار» گزارش می دهد؛
خودروهایی که برخلاف حجم موتور و نداشتن تعداد سیلندر بالا، توانایی تولید قدرت و گشتاوری بالایی دارند را در این گزارش بخوانید.
به گزارش خبرنگار خودروکار، دنیای خودرو و صنعت جهانی خودروسازی روز به روز در حال پیشرفت است و توان تولید قدرت خودروهای چهار سیلندر رفته رفته از  مرز 300 اسب بخار گذشته است، تا دیگر لزوما نیازی به پیشرانه های حجیم با تعداد سیلندر بالا برای دستیابی به قدرت بالا نباشد.

به همین مناسبت در این گزاش قصد داریم قوی‎ترین خودروهای مجهز به پیشرانه های 4 سیلندر، بهره‎مند از توربوشارژر و در بعضی مدل ها دارای کمپرسور، را به ترتیب صعودی معرفی کنیم؛



 Porsche 718 Cayman / Boxster

شرکت پورشه درقلب تپنده هر دو مدل، از پیشرانه‎ای 2 لیتری چهار سیلندر مجهز به توربو شارژر، که قدرتی 300 اسب بخاری را در دسترس قرار می دهد، استفاده کرده است.




Subaru WRX STI

خودرو مدل WRX STI شرکت ژاپنی سوبارو به واسطه‎ی برخورداری از پیشرانه‎ای 2.5 لیتری 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر می تواند حداکثر قدرت 305 اسب بخار را تولید کند.




Volkswagen Golf R / Audi S3 / Audi TT S / Seat Leon Cupra

چهار محصول بالا که همگی به گروه خودروسازی فولکس واگن تعلق دارند، از پیشرانه مشترک 2 لیتری توربو مجهز به توربوشارژر در زیر کاپوت خود بهره می برند؛ پیشرانه‎ای که حداکثر توان تولید 310 اسب بخار را ممکن می سازد.




Ford Mustang EcoBoost

حداکثر قدرت تولیدی برای این مدل دیفرانسیل عقب شرکت فورد امریکا 317 اسب بخار اعلام شده است. این میزان قدرت به واسطه‎ی پیشرانه‎ی 2.3 لیتری 4 سیلندر مجهز به توربوشارژ ممکن می شود.




Volvo XC90 / S90 / V90 / V90 Cross Country / 2018 XC60

بسیاری از محصولات شرکت ولوو همچون مدل های فوق، قدرت 320 اسب بخار را با پیشرانه های 2 لیتری 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر و کمپرسور تجربه می کنند. پیشرانه‎ای که نسخه‎ی هیبرید آن می تواند 400 اسب بخار قدرت تولید کند.




Honda Civic Type R

یکی از خودروهای همیشه مدعی شرکت هوندا ژاپن، مدل Civic Type R است که تنها خودرو دیفرانسیل جلو این لیست به حساب می آید. Civic Type R نیز همچون پیشرانه محصولات ولوو  توان تولید 320 اسب بخار قدرت را داراست اما با این تفاوت که پیشرانه ی آن تنها از توربوشارژر بهره می برد و کمپرسور ندارد.




Porsche 718 Cayman S / Boxster S

نسخه های S از مدل های باکستر و کایمن پا را قدری فراتر از نسخه های استاندارد خود گذاشته و با پیشرانه های 2.5 لیتری 4 سیلندر توربو توان تولید 350 اسب بخار قدرت را دارا هستند.




Ford Focus RS

فورد فوکس RS  از پیشرانه‎ای 2.3 لیتری 4 سیلندر توربو با توان تولید 350 اسب بخار قدرت بهره می برد. این مدل در نسل جدید خود از حالت تک دیفرانسیل به سیستم 2 دیفرانسیل کوچ کرده است.




Volvo S60 / V60 Polestar

باز هم شاهد مدل های دیگری از شرکت ولوو در این لیست هستیم. مدل هایی که با پیشرانه 2.0 لیتری توربو و مجهز به کمپرسور، می توانند 367 اسب بخار قدرت تولید کنند و از قوی ترین مدل های این لیست به شمار می روند.




Mercedes-AMG A45 /CLA45 / GLA45

قوی‎ترین محصولات 4 سیلندر حال حاضر دنیا به شرکت مرسدس بنز تعلق دارد. مدل هایی که با پیشرانه ی 2.0 لیتری 4 سیلندر توربو خود توانسته اند حداکثر قدرت 381 اسب بخار را به ثبت برسانند.






مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع:motor1.com.tr
انتهای پیام/









نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران