کد خبر : ۱۲۶۷۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
چند روز پیش شرکت سرمایه گذاری سمند اعلام کرد که سهام ۱۵/۸ درصدی خود را در ایران خودرو از طریق مزایده واگذار می کند و اکنون شنیده ها حاکی از این است که یک شرکت قطعه سازی قصد خرید این سهام را دارد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، ایران خودرو از حدود یکسال پیش تلاش کرد با واگذاری داریی هایش از میزان زیان خود بکاهد و در راستای چابک سازی حرکت کند. اعلان واگذاری سهام این شرکت در بانک پارسیان از جمله این اقدامات بود. اکنون نیز آبی های جاده مخصوص تصمیم گرفته اند تا سیستم خصوصی سازی غلط انجام شده در این شرکت را اصلاح کنند.

در این راستا شرکت سرمایه گذاری سمند که هم زیرمجموعه ایران خودرو محسوب می شود و هم سهامدار آن، ابتدای هفته جاری اعلام کرد که سهام خود را واگذار می کند. اما مشتری این سهام چه کسی است؟

گرچه روز گذشته اخباری مبنی بر اینکه گروهی از قطعه سازان خواهان خرید این سهام هستند، منتشر شد اما واقعیت اینجاست که تنها یک شرکت قطعه سازی نسبتا قدیمی قصد دارد به تنهایی نت پیانو خرید سهام ایران خودرو را بنوازد.

براساس اطلاعات به دست آمده این شرکت که شریک یک قطعه ساز معتبر آسیای شرقی است، به پشتوانه سیاسیون خارج از دولت قصد دارد برای خرید این سهام خیز بردارد.

گرچه نفس واگذاری سهام ایران خودرو به بخش خصوصی اتفاقی نیکوست اما به این شرط که مردان سیاست از این قافله عقب بنشینند و اجازه دهند بخش خصوصی واقعی بدون استفاده از رانت پا به میدان خصوصی سازی بگذارند. اما آنگونه که به نظر می رسد صنعت خودرو همان قدر که در کلام برای سیاسیون جذاب است در عمل نیز به سناریویی جذاب تبدیل شده که کارگردانی اش به دست اهالی سیاست در پشت پرده و موسیقی متنش به بخش خصوصی می رسد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران