کد خبر : ۱۲۶۹۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
«خودروکار» گزارش می دهد؛
شرکت تویوتا از بالارفتن سطح ایمنی خودروهای خود به واسطه استفاده از دومین نسل از سیستم «Safety Sense» در محصولات جدید خود خبر داد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت خودروسازی تویوتا به منظور بالابردن سطح ایمنی محصولات خود و پایین آوردن میزان تصادفات و رساندن آن حتی به صفر، از سال 2015 میلادی است که بی وقفه در حال تحقیق و تجهیز محصولات خود به سیستم های امنیتی است و حال پس از گذشت 2 سال از ارائه نخستن نسل از سیستم امنیتی «Safety Sense»، درسال آینده میلادی تمامی محصولات جدید خود را به دومین نسل از این تکنولوژی مجهز می کند.




این سیستم که میزان تصادفات را به حد زیادی پایین می آورد و حتی از بروز آن جلوگیری می کند از سال 2015 تا به امروز در بیش از 5 میلیون خودرو تولید این شرکت استفاده شده است. اقدامی که خرید محصولات مجهز به این سیستم در اروپا  را 90 درصد رونق بخشیده است.

سیستم «Safety Sense» به  دو دسته C sense و F sense تقسیم می شود و هر کدام در خودروهای کلاس مختلف تویوتا مورد استفاده قرار می گیرند. با اضافه شدن سیستم «Safety Sense» به محصولات تویوتا، ترکیبی از سیستم ھای پیش برخورد، ھشدار خروج از لاین و نوربالای اتوماتیک در اختیار خودرو قرار می گیرد. این سیستم ھا از دوربین و رادار استفاده می کند و راننده را با ھشدار صوتی و تصویری از خطرات باخبر می کنند، اگر راننده به هشدار ها پاسخ ندهد این سیستم به صورت خودکار از سرعت خودرو می کاهد.



ھشدار خروج از لاین با استفاده از دوربین و پیدا کردن خطوط سفید و زرد جاده، راننده را با ھشدار صوتی و تصویری از خارج شدن از خط آگاه می کند. سیستم نوربالای اتوماتیک مثل سیستم ھای دیگر کار می کند و با استفاده از دوربین، چراغ جلوی خودروھای لاین روبرو و چراغ عقب خودروھای جلویی را پیدا می کند و نوربالا را به نورپایین تغییر می دھد تا باعث کور شدن دید دیگر رانندگان نشود.



حال شرکت تویوتا از استفاده از نسل دوم این سیستم امنیتی کاربردی در سال میلادی جدید در محصولات خود خبر داده است، سیستمی که با پیشرفت‎های بیشتری همراه شده و می تواند تویوتا را به هدفش که به صفر رساندن میزان تصادفات محصولات خود است نزدیک‎تر کند.





مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: yenimodelarabalar.com
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران