کد خبر : ۱۲۷۲۶
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
رییس مجلس شورای اسلامی:
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: چند سال پیش قانون رفع موانع تولید به تصویب رسید اما همچنان تعداد ایستگاه هایی توقف تولیدکنندگان زیاد بوده و همین دلیل رکود است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، علی لاریجانی، در مراسم آغاز تولید انبوه دناپلاس توربو و ۲۰۷ اتوماتیک، با ابراز خرسندی از فرآیند حرکت ایران خودرو، بیان کرد: شرایط امروز ایران خودرو نشان می دهد از مشکلات و موانع فاصله گرفته و در مسیر درستی قرار دارد.

او با اشاره به نکات مطرح شده از سوی وزیر صنعت، اظهار کرد: چارچوب های مطرح شده بسیار خوب و درست بود اما باید محقق شوند و نه اینکه صرفا در حد حرف باقی بماند.

لاریجانی با بیان اینکه من با شرایطی حاضرم از صنعت خودرو حمایت بیشتری صورت بگیرد، گفت: اولین شرط افزایش کیفیت محصولات از نظر ایمنی است.




او افزود: بخش تحقیق و توسعه در ایران خودرو هنوز در تراز اول قرار ندارد و این باعث تاسف است که دانشجویان نخبه ما در این بخش ها مشغول کار نمی شوند. باید روند رشد این بخش تسریع شود و از دانشجویان ایرانی استفاده شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به خصوصی سازی به عنوان شرط سوم، تاکید کرد: اگر خصوصی سازی واقعی صورت بگیرد ما شاهد توسعه خواهیم بود. قانون اصل ۴۴ در اجرا دچار سقط جنین شد و این خصوصی سازی حاصل همین اجرای نادرست است. حالا باید دوباره خصوصی سازی انجام شود و ایران خودرو اعلام کند تا چه زمانی خصوصی سازی واقعی صورت می گیرد و سازمان گسترش تکلیف سهامش را روشن کند.

لاریجانی درباره شرط چهارم، گفت: ایران خودرو باید به موضوع صادرات قطعه به صورت جدی نگاه کند و صادرات قطعه گام بزرگی ست. ایران خودرو یک برنامه مدون برای صادرات قطعه ارائه کند و ما نیز حمایت خواهیم کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر ما می خواهیم به توسعه برسیم باید به رونق تولید و رونق صادرات به طور جدی فکر کنیم و از همین جا اعلام می کنم اگر دولت و بخش خصوصی برنامه جدیدی برای رونق تولید و صادرات برای بودجه ۹۷ دارد ما در اولویت قرارش خواهیم داد.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران