کد خبر : ۱۲۷۴۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
هوندا یکی از شرکت های نام آشنای خودروسازی در دنیاست که تنها آن را به موتورسیکلت و خودرو می شناسیم اما این شرکت فعالیت های گسترده ای دارد که شاید برای بسیاری نا آشنا باشند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، هوندا، نامی آشنا از سرزمین آفتاب که سال هاست در صنعت خودروسازی و موتورسیکلت سازی مشغول به فعالیت است و در تمامی دنیا به خوبی آن را با مدل های مختلف خودرو می شناسند.

در ایران شاید معروفیت اصلی این برند به خاطر موتورسیکلت های CG125 باشد و بسیار هم هوندا را تنها یک موتورسیکلت ساز بدانند اما این برند ژاپنی بسیار بزرگ تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید.

در این گزارش قصد داریم نگاهی به نکات مهم و ویژگی های این برند داشته باشیم که از آن خبر ندارید.

*همه چیز با موتورسیکلت آغاز شد

در ماه اکتبر ۱۹۴۶، سویچیرو هوندا مرکز تحقیقات هوندا را افتتاح کرد تا بتواند پیشرانه های ۲ سیلندر برای موتورسیکلت بسازند. دوسال بعد هوندا کارخانه موتورسیکلت سازی خود را افتتاح کرد و فعالیتش را آغاز کرد.

از آن زمان تا کنون میلیون ها دستگاه موتورسیکلت توسط این شرکت ساخته و روانه بازار شده است و بسیاری با آن ها خاطره دارند. هم اکنون حتی سریع ترین موتورسیکلت دنیا هم محصول این شرکت است. نکته جالب دیگر در این باره این است که اولین خودروهایی که هوندا تولید کرد نیز پیشرانه های ۲ سیلندر داشتند که برگرفته از همان موتورسیکلت ها بودند. این پیشرانه ها به خاطر قرار گرفتن روی بدنه ای سنگین تر بسیار ضعیف عمل می کردند به همین سبب همیشه با مشکلات مختلف همراه بودند تا اینکه هوندا بالاخره یک پیشرانه جدید ساخت.

*همه چیز خودرو و موتورسیکلت نیست

نکته قابل تامل بعدی، فضای گسترده ای است که هوندا در آن فعالیت می کند. این شرکت در حال حاضر بر روی یک وسیله تک چرخ کار می کند که قابلیت چرخش های ۳۶۰ درجه را دارا است. این وسیله تک چرخ به نام UniCub‌ شناخته می شود و شاید تا چند سال آینده یک وسیله عادی در اختیار همه مردم قرار بگیرد. همچنین این شرکت بر روی دستگاهی کار می کند که به افراد ناتوان کمک می کند تا بار دیگر لذت راه رفتن را بچشند. این دستگاه باریک، سبک و قابل استفاده برای همه افراد ناتوان است.

*هواپیما سازی

هوندا به غیر از جاده ها و اتوبان ها در آسمان نیز حکمرانی می کند و یکی از بهترین جت های کوچک دنیا را وارد بازار کرده است. این شرکت هواپیمایی به نام Hondajet‌ را ساخته است که این روزها به عنوان سریعترین، پرارتفاع ترین، ساکت ترین و البته به صرفه ترین جت در کلاس خودش به شمار می آید. هوندا اعلام کرده است که در حال حاضر ۲۵ هواپیما در دست ساخت دارد و تعداد بیشتری به این خط تولید اضافه خواهد شد.

*ارزش بالای مسابقه برای هوندا

سویچیرو هوندا یک جمله معروف دارد که می گوید: «فشار مسابقه، مردم را به چالش می کشد و آن ها مجبور می کند تا راه های خلاقانه،‌ دقیق و سریعی برای مشکلاتی پیدا کنند که هیچوقت با آن برخورد نداشته اند پیدا کنند.» این جمله همیشه سرلوحه او برای ساخت خودروهای بهتر بود و به همین دلیل هوندا همیشه در مسابقات مختلف اتومبیل رانی و موتورسیکلت رانی شرکت دارد و به سبب همین مسابقات توانسته است خودروهای سریع، ایمن و با کیفیت بالا را تولید کند. همچنین او اعتقاد داشت که مسابقه می تواند باعث ایجاد روحیه تیمی در افراد شود چرا که هیچ شخصی نمی تواند به تنهایی به موفقیت برسد.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : cheatsheet.com

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران