کد خبر : ۱۲۷۴۳
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
یادداشت/
حضور پررنگ قطعه‌سازان و همراهی آنها با صنعت خودرو منوط به انتقال دانش فنی بوده که صنعتگران با جدیت در این راه قرار گرفته‌اند.
به گزارش خودروکار، امروز داشتن فناوری و ارتقای دانش فنی اولویت همکاری خودروسازان با قطعه‌سازان است که این ضرورت را به‌وجود می‌آورد تا واحدهای تولیدی با شرکت‌های های‌تک بین‌المللی همکاری مستمر داشته باشند زیرا باید توجه داشت نیاز امروز صنعت خودرو تولید قطعات با فناوری روز دنیاست.

در گذشته تحریم‌ها سختی‌های بسیار به‌وجود آورده و مسیر را ناهموار کرده بود البته امروز نیز کار به‌سادگی نخواهد بود اما ضروری است قطعه‌سازان تلاش کنند تا بتوانند به دانش‌های روز دنیا نزدیک شوند. برخی صنعتگران به این سو حرکت کرده‌اند و تلاش دارند تا قطعاتی با دانش فنی روز در اختیار مشتریان خود قرار دهند. شرکت‌های بزرگ و معتبر خارجی در حال ورود برای سرمایه‌گذاری در این صنعت هستند و انتظار قطعه‌سازان از خودروسازان در این مسیر توجه بیشتر به این امر است و اینکه آنها را همراهی کنند.

در دنیا صنعت خودرو و قطعه در کنار هم حرکت می‌کنند و هیچ‌یک نمی‌تواند مستقل از دیگری فعالیت داشته باشد. مسیر سخت و طولانی است اما می‌توانیم حتی با تلاش و مشارکت همتایان بین‌المللی به فناوری‌های «های‌تک» این صنعت نیز دست پیدا کنیم همان‌گونه که در برخی صنایع کشور به موفقیت‌های مطلوبی دست یافته، می‌توانیم در صنعت خودرو نیز نامی جهانی داشته باشیم اما این امر زمان‌بر است.

دنیا مسیر خود را طی می‌کند و کوتاه‌ترین مسیر برای رسیدن به فناوری‌ها، مشارکت با شرکت‌های بین‌المللی با هدف انتقال دانش فنی است که قطعه‌سازان را به هدف مورد نظر می‌رساند بنابراین ضرورت دارد تا صنعتگران نسبت به این امر کوشش بیشتری داشته باشند. نگاه مسئولان و خودروسازان باید در این مسیر همراه با قطعه‌ساز باشد تا رسیدن به اهداف افق ترسیم‌شده ۱۴۰۴ محقق شود. کشورهای همسایه بازارهای بین‌المللی خوبی در اختیار دارند زیرا مشارکت‌های بین‌المللی خود را توسعه داده‌اند و ایران نیز می‌تواند در این راه موفق باشد.اکنون کشور قطعه‌سازان بزرگی پرورانده که می‌توانند به تامین قطعات مورد نیاز در داخل و خارج بپردازند و همراه با خودروسازان در مسیر جهانی شدن گام بردارند.


رضا رضایی - فعال صنعت قطعه

منبع: گسترش صنعت


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران