کد خبر : ۱۲۷۵۰
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
سوناتا یکی از محصولات خودروسازی هیوندای است که سال ها پیش به عنوان یکی از خودروهای لوکس وارد ایران شد و خیلی سریع توانست مخاطبان بسیاری بدست آورد. البته این خودرو در طول عمرش دچار تحولات بسیاری شده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، مدل محبوب هیوندای در سال 1985 فعالیت خود را آغاز کرد و تا امروز با پیشرفت های مختلفی همراه بوده که هرکدام باعث بهتر شدن و محبوبیت بیشتر این خودرو شده است. تاریخ این خودرو برای بسیاری از علاقمندان به این صنعت بسیار جالب خواهد بود و در ادامه قصد داریم نگاهی به مراحل تکامل یکی از محبوب ترین مدل های تاریخ هیوندای داشته باشیم.

نسل اول و دوم/ 1985 تا 1993

اولین نسل از سوناتا زمانی به تولید رسید که خودروسازان کره ای هنوز جایی در بازار جهانی نداشتند و تازه خود را برای حضور در رقابتی سنگین با خودروسازان بزرگ آماده می کردند. این خودرو که در سال 1985 به خط تولید رسید بدنه ای بسیار بی رمق و نه چندان زیبا داشت و حتی شرکت هیوندای هم می پنداشت که این مدل به موفقیت جهانی نمیرسد. به همین سبب در سال 1989 نسل دوم این خودرو را معرفی کرد که بازهم تفاوت چندانی با نسل قبلی نمی کرد و حرفی برای گفتن نداشت.

نسل سوم و چهارم / 1994 تا 2005

هیوندای با ارائه یک چهره جدید در سال 1994 قصد داشت تا خودرویی بهتر را رونمایی کند اما این خودرو نیز به همان مشکل قدیمی یعنی ظاهر ساده دچار بود اما رونمایی از نسل چهارم کمی منتقدان را خوشحال کرد چرا که چهره خودروهای قرن ۲۱ به خود گرفته و از نظر طراحی داخلی نیز پیشرفت های جدی داشت. نسل چهارم سوناتا خودرویی بود که خیلی سریع در میان مردم کره جا باز کرد و کم کم تبدیل به مدلی محبوب در سطح جهانی شد.

نسل پنجم / 2006 تا 2010

نسل پنچم با تحولی عظیم از یک سدان تبدیل به خودرویی بزرگ شد و از نظر طراحی بدنه نیز با پیشرفتی عظیم همراه بود. نمایش این خودرو در رویدادهای خودرویی در سراسر جهان باعث شد تا خیلی سریع در میان مردم به محبوبیت برسد و همان زمان بود که وارد ایران شد و در کشور ما نیز تبدیل به خودروی لوکس گشت. این نسل از سوناتا در ایران به خوبی شناخته شده است. بعد از مدتی این نسل نیز یک تغییر چهره کوچک داشت که نسبت به مدل های اولیه با پیشرفت همراه بود.

نسل ششم / 2011 تا 2014

نسل ششم باز هم با تغییر چهره ای منحصر به فرد وارد بازار شد تا همه طرفداران برند هیوندای را انگشت به دهان نگه دارد. خودرویی که دیگر حالا به طور کامل به عنوان یک خودروی لوکس و سایز متوسط شناخته می شد و رقابت شدیدی با مدل های تویوتا و لکسوس پیدا کرده بود. به گفته کارشناسان، نسل ششم از هر لحاظ یک خودروی کاملا جدید بود. چهره زیبا، پیشرانه قدرتمند و عملکردی عالی باعث شد این خودرو تحولی عظیم داشته باشد.

نسل هفتم / 2015

نسل هفتم که همچنان هم در این نسل حاضر هستیم از سال 2015 و از نمایشگاه خودرو لس آنجلس آغاز به کار کرد. این خودرو چهره ای به مراتب بهتر داشت و تقریبا به سمت خودروهای لوکس این برند یعنی جنسیس کشیده شده بود. با این حال هنوز شخصیت سوناتا در این خودرو حضور داشت به همین دلیل کارشناسان استقبال خوبی از این نسل کردند. این خودرو در طول سال های اخیر تغییرات چهره ای و موتوری کوچکی هم داشته است که خیلی محسوس نبود و احتمالا باید در سال 2019 منتظر نسل آینده این خودرو باشیم.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : cheatsheet.com

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۱۲:۰۲
0
0
یاد پراید و پیکان افتادم
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران