کد خبر : ۱۲۷۸۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
«خودروکار» گزارش می دهد؛
بعد از پنج ماه بسته ماندن سایت ثبت سفارش خودرو و آشفته بازاری که برای خودروهای وارداتی ایجاد شد، حالا خبرهایی مبنی بر باز شدن مجدد ثبت سفارش آن هم با تعرفه هایی کذایی به گوش می رسد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، روز گذشته جلسه ای در کمیسیون های صنعت، حمل و نقل و محیط زیست دولت مبنی بر بررسی پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد دستورالعمل ساماندهی و مدیریت واردات خودرو تشکیل شد که به گفته برخی منابع آگاه تعرفه ها با افزایش پلکانی در کمیسیون تصویب شده اما هنوز هیچ خبر رسمی ای از آن جلسه مخابره نشده است.

اما آش مسدود ماندن ثبتارش و آشفته بازار خودرو آنقدر شور شد که رییس سازمان بازرسی را هم وارد گود کرد تا به گفته خودش ۲ پرونده در خصوص بازار خودرو و مسببان این نابه سامانی باز شود.

آنطور که سراج، رییس سازمان بازرسی گفته: بازار خودرو بدون هیچ مشکل خاصی فعالیت خود را ادامه می داد و اخیرا کار به جایی رسیده بود که مشتری برای خودروها وجود نداشت اما حالا با بسته ماندن طولانی ثبت سفارش قیمت خودروها به یکباره افزایش های نامتعارفی را تجربه کرده است.

سراج با اشاره به تشکیل ۲ پرونده برای بررسی دستان پشت پرده این ماجرا و افرادی که از این اقدام منتفع شده اند گفت: متهامان این پرونده هم در یک خودروساز داخلی و هم برخی واردکنندگان به مردم معرفی خواهند شد.

رییس سازمان بازرسی البته یک جوالدوز به خودروسازان داخلی هم زد و با انتقاد از گران کردن برخی خودروهای تولید داخل در این ایام گفت: با توجه به بسته بودن شرایط واردات خودرو و نداشتن رقیب خارجی، برخی خودروسازان با بی انصافی خودروهای خود را گران کردند و مشتریان را مجبور به پرداخت قیمت های گزاف کردند که حتما با آنها برخورد خواهد شد.

نکته قابل تامل صحبت های رییس سازمان بازرسی در مورد واردات خودرو و بسته ماندن طولانی مدت سایت ثبتارش، ذی نفع بودن برخی افراد سودجو از این آشفته بازار است، آشفته بازاری که خواسته و یا ناخواسته از برخی تصمیمات مدیران دولتی شروع شد و ادامه آن روند هم آنقدر به مشتریان و فعالان این بازار فشار وارد کرد که داد رییس سازمان بازرسی را به دادخواهی از مردم در این ماجرا بلند کرد.


حال باید منتظر ماند و دید نام کدام اشخاص از ۲ پرونده مورد اشاره سراج در رسانه ها سروده می شود و آنها چه توجیحی برای مشتریانی خواهند داشت که خوردوهای مورد نظر خود را امروز با افزایش حدود ۳۰ درصدی خریداری می کنند.

گزارش از رضا حسینی

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران