کد خبر : ۱۲۸۴۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
برای انتخاب یک خودرو، فاکتورهایی چون دست دوم، مدل بالا ومد روز، کار آمد و مناسب استفاده روزمره بلافاصله برندهای کره ای را در ذهن ما تداعی می کند. در میان این گزینه ها مدل آزرا از برند هیوندای در حال حاضر یکی از بهترین انتخاب های موجود در بازار دست دوم کشور است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، هیوندای آزرا در حدود ده سال پیش به کشور وارد شد و از جمله خودروهای همگام با تکنولوژی روز و در زمره خودروهای مد روز بازار کشور بود که با ورود به بازار غوغای فراوان برپا کرد. ویژگی های برتر این خودرو شامل مجموعه انتقال نیرو قدرتمند، آپشن های درخور توجه، ظاری زیبا و ایجاد کلاس جدید از خودروهای پرستیژ دار بود که بازار خودرو کشور آن را کم داشت.



مشخصات فنی
آزرا بصورت رسمی با نسل چهارم (TG/2005-2011) به بازار کشور وارد شد که از پیشرانه 26 سوپاپ 3.3 لیتری لامبدا V6 یورو 3 هیوندای، به قدرت 235 اسب بخار و گشتاور 304 نیوتون.متر بهره می برد که به کمک گیربکس 5 سرعت اتوماتیک دارای تیپ ترونیک (قابلیت تعویض دنده بصورت دستی-الکترونیکی) شتاب درخور توجه 7.8 ثانیه ای را از خود به ثبت می رساند که در مقایسه با وزن 1620 کیلوگرمی آن عدد قابل توجهی به شمار می آمد. البته اشتها ترکیبی این پیشرانه بصورت رسمی 10.2 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است که با توجه به وزن و حجم موتور بالا، بر اساس نحوه رانندگی مالک تا 13 لیتر در هر صد کیلومتر نیز افزایش پیدا می کند.



امکانات
آپشن های رفاهی و ایمنی شامل صندلی های برقی قابل تنظیم در ده جهت (چهار جهت برای سرنشین)، دو حافظه تنظیم برای صندلی، فرمان و آینه ها، سنسور پارک عقب، چراغ های اتوماتیک، گرم کن صندلی های جلو، سنسور باران، سیستم صوتی DVD با چنجر 6 تایی از برند اینفینیتی با 8 بلندگو و ورودی iPod و AUX، ره یاب ماهواره ای، سیستم کنترل پایداری، سیستم ترمز ضد قفل و سیستم کمکی ترمز می شود که برای آن زمان درخور توجه بود.


قیمت و جایگاه بازار
آزرا با توجه به مدل و میزان کارکرد بین 85 تا 110 میلیون تومان (ویژه سری اول پیش از فیس لیفت) قیمت دارد. با این اوصاف شاید بتوان آن را با گزینه های صفر چینی و یا اندک خودروهای آپشن پایین اروپایی مقایسه کرد که بدون شک آزرا در این مقایسه سربلند بیرون خواهد آمد چرا که در مقایسه از چینی ها از نظر کیفیت بسیار سرتر است و از اروپایی های کم آپشن بسیار لوکس تر است. اما باید در نظر داشته باشید که هزینه های نگهداری این خودرو در مقایسه با چینی ها بسیار بالاتر است چرا که همچنان به عنوان خودرویی مدل بالا و کره ای به حساب می آید و از این رو نباید شما رو دچار سردرگمی کند. با این اوصاف صرف هزینه 5 میلیون تومانی برای رسیدگی های اولیه یک خودرو دست دوم کره ای به منظور حصول اطمینان از صحت عملکرد آن کاملا معقول است و ارزش آن را دارد. آزرا همچنان سدان محبوبی است که تملک آن ضمن حفظ پرستیژ لذت سواری قابل قبولی به همراه دارد، هرچند که نمی توان پس از کارکرد 100 هزار کیلومتری از نمای داخلی آن انتظار کیفیت و دوام داشت.


خبرنگار خودروکار: مصطفی انیسی
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران