کد خبر : ۱۲۸۶۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور اعلام کرد: برابر تجزیه و تحلیل به عمل آمده از میزان تصادفات درون شهری در هفت ماهه اول سال ٩٦، طی این مدت ٣٨ درصد تصادفات داخل شهرها، مربوط به موتورسیکلت سواران بوده است.
به گزارش خودروکار، سرهنگ داوود قاسمیان افزود: ٣ استانی که بیشترین سهم را در این وضعیت داشته اند، استان های بوشهر، زنجان و یزد هستند که بالاترین میزان کشته ها را رقم زده اند.

وی ادامه داد: این در حالی است که استان های اردبیل، البرز و کهگیلویه و بویراحمد دارای بهترین عملکرد در کاهش تصادفات این دسته از کاربران ترافیک یعنی راکبان موتورسیکلت بوده اند.

چندی پیش سرهنگ نادر رحمانی رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی نیز اعلام کرد: حدود ٣٢ درصد تصادفات برون شهری آبان ماه امسال در اثر بی توجهی رانندگان به جلو در جاده ها رخ داده است.

وی افزود: همچنین طی آبان ماه سال ٩٦، ٢٠ درصد تصادفات جاده ها بر اثر تخطی از سرعت مطمئنه رخ داده است.

سرهنگ رحمانی ادامه داد: طبق این آمار، پس از این عوامل، انحراف به چپ ١٥ درصد، رعایت نکردن حق تقدم ١٣درصد و خستگی و خواب آلودگی 5 درصد در رتبه های بعدی عوامل رخداد تصادفات برون شهری بوده اند.

به گفته وی، در بین تخلف ها، حرکت در خلاف جهت، نقص فنی، رعایت نکردن فاصله طولی و ناتوانی در کنترل وسیله به یک میزان در شکل گیری تصادفات برون شهری نقش داشته اند که کمترین سهم( نزدیک به یک درصد) بوده است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام کرد: سواری و موتورسیکلت ها در طول آبان ماه امسال، بیشترین نقش را در بروز تصادفات برون شهری داشته اند.

سرهنگ رحمانی افزود: سواری ها نزدیک به 59 درصد حوادث معابر برون شهری را رقم زده اند.همچنین طی آبان ماه سال ٩٦، موتورسیکلت ها در نزدیک به 19 درصد کل تصادفات برون شهری نقش داشته اند.

سرهنگ رحمانی اضافه کرد: مسافربری های عمومی، با سهم نزدیک به یک درصد، کمترین نقش را در تصادفات برون شهری آبان ماه داشته اند. این در حالی است که وانت ها سهم 12 درصدی و کامیون ها سهم 9درصدی تصادفات را به خود اختصاص داده اند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران