کد خبر : ۱۲۸۷۸
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
در روزهایی که بازار خودرو کشور در رکود پاییزی به‌سر می‌برد و تقاضا برای خرید خودرو در بازار بسیار کم است، خودروهای داخلی از سوی خودروسازان با افزایش قیمت مواجه شده است.
به گزارش خودروکار، هرچند طی هفته‌های گذشته خبر افزایش قیمت سراتو خبرساز شد و انتقاد رسانه‌ها و مشتریان موجب شد که مدیرعامل سایپا افزایش قیمت سراتو را منتفی اعلام کند، اما در اواخر هفته جاری شاهد افزایش قیمت محصولات ایران خودرو بودیم. ایران خودرو در شرایطی قیمت محصولات خود را افزایش داده که افزایش قیمت خودروهای داخلی براساس مجوزهای شورای رقابت صورت گرفته است.

 هر چند دو خودروساز بزرگ کشور طی سال جاری براساس مجوز افزایش قیمتی که سال گذشته شورا صادر کرده بود، قیمت برخی محصولات خود را افزایش دادند اما شاهد افزایش دوباره قیمت محصولات ایران خودرو براساس مصوبه امسال شورای رقابت هستیم.

در شرایطی ایران خودرو بار دیگر ابلاغیه افزایش قیمت محصولات خود را به نمایندگی‌های فروشش در سراسر کشور ارسال کرده است که برخی خودروهای این گروه صنعتی از اول دی‌ماه براساس قیمت‌های جدید به فروش می‌رسند، موضوعی که طی هفته جاری بازار به آن واکنش نشان داد.

به گفته فعالان بازار، افزایش قیمت اعمال شده در شرایطی به‌دلیل نزدیک شدن به بازار شب عید است؛ که از اواسط دی‌ماه  نیز خودروهای پلاک ۹۷ وارد بازار خواهد شد. در این میان اما بازار خودروهای وارداتی نیز همچنان به‌دلیل بسته بودن سایت ثبت‌سفارش و انتشار اخباری درخصوص افزایش تعرفه واردات خودرو با رشد مواجه شده است.

در این بین بیشترین رشد قیمت‌ در خودروهایی صورت گرفته که با تحقق  شرط سقف ۴۰ هزار دلاری از این به بعد امکان ورود به کشور را نخواهند داشت. رشد قیمت‌های سرسام‌آور وارداتی‌ها در حالی است که فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند، در صورت انتشار دستورالعمل واردات از سوی دولت قطعا شاهد افزایش قیمت خودروها بیش از حال حاضر خواهیم بود.
  قیمت خودروهای داخلی

سری هم اما به بازار خودروهای داخلی بزنیم، بازاری که به تازگی با افزایش قیمت از سوی ایران خودرو، تغییرات قیمتی را به خود دیده است. به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، با توجه به افزایش قیمتی که گروه ایران خودرو در قیمت محصولاتش اعمال کرده است قیمت این خودروها در بازار نیز افزایش پیدا کرده است؛ براین اساس در حال حاضر  پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمتی برابر ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع نشان از افزایش ۴۰۰هزار تومانی قیمت این محصول طی هفته جاری دارد. همچنین مدل صندوقدار آن نیز با افزایش ۴۰۰ هزار تومانی در حال حاضر ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

از بازار پژو ۴۰۵ هم خبر می‌رسد این خودرو ۳۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که نشان از ثبات قیمت این خودرو دارد. رانا نیز هم‌اکنون ۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. در بین دیگر خودروهای ایران خودرو، سمند EF۷ کماکان ۳۲ میلیون تومان به فروش می‌رود.سری به قیمت محصولات شرکت سایپا در بازار بزنیم. سراتو آپشنال که در هفته جاری افزایش قیمت ۱۴ میلیونی آن خبرساز شد؛ هم‌اکنون در بازار با قیمت ۱۰۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

همچنین تیبا نیز که در ماه گذشته با افزایش قیمت در نمایندگی مواجه شده، در حال حاضر ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از کاهش ۲۰۰ هزار تومانی قیمت این خودرو حکایت دارد.

در خانواده پراید نیز مدل ۱۱۱ قیمتی برابر با ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد داشت. مدل ۱۳۱ نیز با توجه به ثبات قیمت طی هفته جاری، در حال حاضر ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروش می‌رود.در هفته جاری تندر-۹۰ E۲ پارس‌خودرو ثبات قیمت خود را در بازار حفظ کرده است و در حال حاضر ۴۱میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. پارس تندر نیز با قیمت ۴۲ میلیون و ۸۰۰هزار تومان  در بازار قابل معامله است. تندر اتومات نیز هم‌اکنون ۴۹ میلیون تومان معامله می‌شود. ساندرو استپ وی نیز در حال حاضر قیمتی برابر با ۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد و برای خرید برلیانس H۳۳۰ نیز ۵۷ میلیون تومان باید هزینه کرد. از سوی دیگر، دنا نیز ۴۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و ساندرو اتومات نیز ۵۳میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

  بازار پرتلاطم خودروهای خارجی

طبق گفته نمایشگاه داران خودرو پایتخت، در حال حاضر حباب قیمتی همچنان در بازار خودروهای وارداتی به چشم می‌آید، حبابی که همچنان بزرگ و بزرگ تر می‌شود. در حال حاضر برای خرید هیوندایی سوناتای هیبرید باید ۱۹۵ میلیون تومان هزینه کرد، هر چند این خودرو در هفته جاری ثبات قیمت خود را حفظ کرده است اما خودرو موردنظر چیزی حدود ۳۰ میلیون تومان در چند ماه گذشته افزایش قیمت داشته است.

هیوندای النترا نیز طی چند ماه گذشته حدود ۲۵ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و در حال حاضر ۱۶۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد و این موضوع به معنی آن است که قیمت این خودرو در هفته جاری ثبات داشته است.در این میان اما کیا سراتو در هفته جاری دو میلیون تومان افزایش قیمت را به خود دیده است؛ این محصول در حال حاضر ۱۷۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. این خودرو طی چند ماه گذشته ۲۵میلیون تومان جهش را به خود دیده است.در بین دیگر خودروهای وارداتی، کیا اپتیما  به رغم آنکه در چند ماه گذشته ۱۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است؛ اما این خودرو در هفته جاری ثبات قیمت خود را حفظ کرده است و در حال حاضر  ۲۲۰ میلیون تومان قیمت دارد.

به گفته فعالان بازار، لکسس مدل NX نیز به رغم آنکه در چند ماه گذشته ۸۰ میلیون تومان افزایش قیمت را به خود دیده است در هفته جاری با افزایش ۲۰ میلیون تومانی، در حال حاضر ۴۷۰ میلیون تومان قیمت دارد. در این بین اما سانتافه هم به‌عنوان خودرویی که چیزی حدود ۶۵ میلیون تومان افزایش قیمت در چندماه گذشته داشته است، هم‌اکنون ۳۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

این خودرو در هفته جاری تغییرات قیمتی نداشته است.اما از بازار کیا اسپورتیج نیز خبر می‌رسد این محصول در هفته جاری ثبات قیمت خود را حفظ کرده است؛ با توجه به افزایش قیمت حدودا ۳۰ میلیون تومانی‌ این خودرو در چند ماه گذشته، ۱۹۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. از سوی دیگر اما سورنتو هم که ۹۰ میلیون تومان افزایش قیمت را به نام خود ثبت کرده، هم‌اکنون اگر در بازار یافت شود، ۳۳۰ میلیون تومان قیمت دارد.در بین دیگر خودروهای وارداتی اما ب‌ام‌و مدل X۴ نیز که در چند ماه گذشته ۱۰۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته، در هفته جاری افزایش ۳۰ میلیون تومانی را به خود دیده است؛ بنابراین در حال حاضر ۶۳۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران