کد خبر : ۱۲۹۱۲
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
«خودروکار» گزارش می دهد؛
فناوری در دنیای خودرو با آنچه ما از فناوری می شناسیم کمی متفاوت است. فناوری در این صنعت بیشتر برای بهبود عملکرد و راحتی رانندگان به کار می رود. هر سال با پیشرفت فناوری، دنیای خودرو نیز شاهد پیشرفت های شگفت انگیزی است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، سال 2017 را می توان آغاز حرکت جدی تمام خودروسازان دنیا به سمت تولید محصولات برقی و خودران دانست. بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا در این سال تصمیم خود را برای تولید این گونه محصولات عملی کرده و کانسپت های خود را در نمایشگاه های مختلف به نمایش گذاشتند. با این حال در این گزارش قصد داریم نگاهی داشته باشیم به اتفاقات مثبت فناوری در صنعت خودرو که در سال 2017 به وقوع پیوستند. هر کدام ازاین اتفاقات مثبت در آینده نزدیک می توانند تبدیل به بزرگترین رویدادهای تاریخ خودروسازی شوند و کمک بزرگی به بشریت کنند.

آغاز انقلاب خودروهای برقی

خودروهای الکتریکی شاید یک پایان برای علاقمندان به صدای زیبای پیشرانه های قدرتمند باشد اما راهی برای نجات بشریت از آلودگی های مختلف زیست محیطی هستند. سال 2017 زمانی بود که شرکت های مختلف محصولات الکتریکی خود را رونمایی کرده و حتی برنامه های خود را برای حذف کردن خودروهایی با سوخت فسیلی اعلام نمودند. همچنین کشورهایی مانند انگلستان و فرانسه نیز برنامه خود را برای ممنوعیت این گونه خودروها تا سال 2040 اعلام کردند. درآخرین اخبار نیز آمده است که تویوتا قصد دارد تا سال 2020 حداقل 10 مدل الکتریکی معرفی کند و این عدد در برنامه فورد 13 مدل یاد شده است. همچنین فولکس واگن نیز 82 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای این حوزه کنار گذاشته است. کارشناسان اعتقاد دارند این حرکت انقلابی برای شکوفایی خودروهای برقی است.

وایمو و خودروهای خودران حرفه ای

در حال حاضر آینده خودروهای خودران هنوز کاملا مشخص نشده اما پروژه های واقعا خوبی در این زمینه انجام شده است که می توان به وایمو اشاره کرد. گوگل در سال 2017 پیشرفت بسیار خوبی در حوزه خودروهای خودران داشت و آزمایش های موفقیت آمیزی در این زمینه انجام داد که به نظر می رسد می توان به آن ها امیدوار بود. این خودروها در مرحله اول فعالیت خود قرار دارند و شرکت های فناوری به دنبال بهبود بخشیدن سیستم هوش مصنوعی دراین محصولات هستند. گوگل در حال حاضر با تعدادی داوطلب کار خود را آغاز کرده است و آن ها فعالیت روزانه خود را در خیابان ها با استفاده از خودروهای خودران انجام می دهند.

کامیون های الکتریکی در راهند

شاید دیدن خودروهای الکتریکی سدان یا شاسی بلند دیگر خیلی تعجب برانگیز نباشد اما مشاهده کامیون های برقی که توانایی کشیدن بارهای سنگین و همچنین پیمودن مسافت طولانی با یک بار شارژ را دارند بسیار عجیب است. اتفاقی که درسال 2017 به رهبری تسلا و با همراهی چند شرکت فناوری دیگر رخ داد و حالا شاهد رونمایی از برخی کامیون های برقی هستیم که در آینده می توانند حمل و نقل و ترابری را متحول کنند. تسلا در این زمینه با رونمایی از یک نسل کامیون الکتریکی که توانایی حمل بار برای مسافت نزدیک به 600 کیلومتر را دارد، چشم همه کارشناسان را به خود خیره کرد. در همین راستا شرکت هایی مانند دایملر با معرفی یک تراکتور الکتریکی، بوش و کومینس هم با معرفی محصولاتی درهمین دسته بندی فعالیت خود را برای رقابت با تسلا آغاز کردند.

تسلا مدل 3 بالاخره آمد

از هر دیدگاهی که به سال 2017 نگاهی کنید خواهید دید که تسلا فعالیت بسیار مثبت و درخشانی دراین سال داشته است. البته که مشکلات مختلفی نیز گریبان گیر این شرکت بوده اما شرکتی عجیب به نام تسلا که توسط ایلان ماسک اداره می شود این روزها توانسته نظر بسیاری را به خود جلب کند. مدل 3 آخرین محصول این شرکت است که می توان نسل همه خودروهای الکتریکی را به نوعی تغییر دهد. این خودرو با تاخیرهای متعدد هنوز به دست مشتریان نرسیده اما هم اکنون بیش از نیم میلیون نفر در صف خرید این خودرو قرار دارند. این حجم از متقاضی می تواند نشانه ای خوب برای آینده تسلا و خودروهای الکتریکی باشد.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : jalopnik.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران