کد خبر : ۱۲۹۴۸
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
دبیر انجمن خودروسازان ایران:
دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به هدف پنجمین همایش بین الملی صنعت خودرو گفت : ۸۶ درصد یک خودرو ، قطعات است برای ارتقا این صنعت و همگام شدن با صنعت خودرو نیازمند سرمایه گذاری و واحد تحقیق وتوسعه برای هر قطعه ساز است .
به گزارش خودروکار، احمد نعمت بخش با اشاره به ادغام قطعه سازان در کشورهای پیشرفته تصریح کرد: به دلیل تحریم ها از دانش روز دنیا عقب افتاده ایم ، بیشتر ماشین آلات قطعه سازان فرسوده است و برای رقابت باید دانش فنی و تجهیزات به روز داشته باشیم.

وی گفت: بر اساس ضوابط وزارت صنعت باید در قراردادهای جدید خودروسازان با شرکای خارجی در ابتدا باید با حدود ۴۰درصد شروع ساخت داخل باشد و چون قطعه سازان نتوانستند به روز باشند فعلا با ۲۰درصد ساخت داخل است که باید به ۴۰ درصد برسد.

نعمت بخش تصریح کرد : صنعت قطعه سازی نیازمند یاری است و حدود سه میلیارد یورو و بیش از ده هزار میلیارد تومان نیاز به سرمایه گذاری دارد و وزارت صنعت معدن و تجارت باید تسهیلات ارزی برای آنها فراهم کنند تا بتوانند صنایع خود را نو کنند و با اجرای طرح وزارت صنعت برای نوسازی صنایع کوچک و با استفاده از این طرح بتوانند تجهیزات به روز داشته باشند و بتوانند قطعه با کیفیت داشته تولید کنند .

دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به محور اصلی همایش که زنجیره تامین رقابت پذیر مواد اولیه ،قطعه سازی و لجستیک ابراز امیدواری کرد بعد از برگزاری همایش اتفاق خوبی در صنعت قطعه سازی بیافتد و دستاورد خوبی برای صنعت خودرو به همراه داشته باشد.


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران