کد خبر : ۱۲۹۹۰
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
نکته فنی 3 دی ماه «خودروکار»؛
فصل زمستان از راه رسیده است و هوا هر روز به سمت سردتر شدن حرکت می کند. در این شرایط بخاری خودرو اولین انتخاب برای گرم شدن درون وسیله نقلیه به شمار می آید و باید بهترین عملکرد خود را در این فصل نشان دهد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، فصل زمستان شده است و سیستم تنظیم هوای خودرو پس از طی کردن چند ماه استراحت حالا باید گرمایش خودرو را تامین کند. معمولا در فصل های بهار و پاییز استفاده کمتری از سیستم سرمایشی و گرمایشی خودرو می شود ولی در تابستان و زمستان فشار زیادی به آن وارد می شود. برخی راننده ها همیشه شکایت دارند که سیستم گرمایشی خودروی آن ها به خوبی کار نمی کند و همیشه با اختلال همراه است. در این گزارش قصد داریم به شما کمک کنیم تا بیشترین بهره را از بخاری خودرو در این فصل سرما ببرید.

حرکت کنید

خودروهای امروزی به زمان زیادی برای گرم شدن قبل از حرکت نیاز ندارند اما گرم شدن موتور خودرو باز هم در همه خودروها مدتی زمان می برد و در صورت حرکت کردن خیلی سریعتر موتور گرم خواهد شد. برای گرم شدن موتور و همچنین گرم شدن بخاری باید حرکت کنید، هر چه زودتر حرکت کنید، موتور زودتر کار کرده و سریع تر گرم می شود.

کلید A/C را روشن کنید

بسیاری به خیال اینکه A/C تنها برای سرد کردن خودرو به کار می رود از آن در زمستان استفاده نمی کنند. اما واقعیت چیز دیگری است. استفاده از کلید A/C باعث روشن شدن کمپرسور تهویه هوا میشود و به همین سبب رطوبت موجود در فضای کابین کمتر خواهد شد. خاموش کردن این دکمه در اکثر مواقع باعث بخار گرفتن شیشه ها می شود. حتی زمانی که هوای گرم در خودرو می خواهید این کلید را روشن کنید و اجازه دهید رطوبت هوا از بین برود و هوای بهتری را تنفس کنید. زمانی که هوای بیرون خیلی سرد باشد، کمپرسور فعالیت چندانی ندارد و به صورت خودکار روشن و خاموش خواهد شد و فشار زیادی به موتور خودرو وارد نمی کند.

کمی پنجره را باز کنید

اگر چندین مسافر در خودرو دارید و بخاری را روشن کرده اید، حتی روشن کردن کلید A/C هم نمی تواند بخار شیشه ها را از بین ببرد. از آنجایی که بخار بر روی شیشه می تواند خطرات زیادی به همراه داشته باشد بهتر است یک پنجره را کمی بازتر کنید تا هوای داخل خودرو جریان داشته باشد و در عین گرم ماندن بخار شیشه ها نیز از بین برود.

بخاری مجانی است

در تابستان روشن کردن کمپرسور یا کلید A/C به خاطر گرم بودن هوای بیرون و فشاری که به موتور خودرو وارد می شود برای بسیاری به صرفه نیست چرا که مصرف سوخت را چندین برابر می کند اما در زمستان حتی روشن کردن این کلید هم مصرف را بالا نمی برد. در ضمن در یاد داشته باشید که بخاری نیاز به تولید گرما ندارد و گرمای خود را از موتور خودرو می گیرد به همین دلیل با خیال راحت آن را روشن کنید و با تنظیم درست دریچه ها و سرعت مناسب گرما را به همه جای خودرو برسانید.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : motor1.com



شما از ما بپرسید!

*** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز می‌توانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا «خودروکار» به آن‌ها پاسخ دهد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران