کد خبر : ۱۳۰۱۶
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱
«خودروکار» گزارش می دهد؛
صبح امروز خبری از سوی سازمان استاندارد منتشر شد که در آن توقف تولید برخی از خودروهای تولید داخل به دلیل استاندارد پایین در حالی منتشر شد که تولید بسیاری از این خودروها با تصمیم خود شرکت ها از مدت ها پیش متوقف شده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، وحید مرندی مقدم، معاون نظارت بر اجرای استاندارد، در برنامه تیتر ۲۰ امشب درباره توقف تولید برخی از خودروهای تولید داخل که صبح امروز اعلام شد، بیان کرد: از مدت ها پیش استانداردهای خودرو افزایش یافت که تاریخ اعمال بخشی از این استانداردها یعنی ۶۳ مورد، چند روز پیش به اتمام رسید و برخی از خودروها با این استانداردها مطابقت نداشته است.

امیرحسین قناتی، مدیرکل دفتر نیرومحرکه وزارت صنعت، نیز در این زمینه اظهار کرد: ما از یک و سال نیم پیش موضوع ارتقای استانداردها را مطرح کردیم و خودروسازان نیز به عنوان مجری در این ماجرا دخیل شدند و همکاری خوبی شکل گرفت.

او ادامه داد: برخی از خودروسازان تولید برخی از خودروها را متوقف کردند چون می دانستند که این خودروها استاندارد لازم را از تاریخ اول دی ماه نمی توانستند کسب کنند و این یک همکاری است نه تقابل.

قناتی در پاسخ به اینکه چرا نام خودروهایی که از پیش تولیدشان متوقف شده در این اطلاعیه آمده است؟ اظهار کرد: این همکاری خودروسازان بوده و به دلیل اینکه محصول استاندارد را پاس نمیکرده تولیدش متوقف شده است.

ولی ملکی، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه با تاکید بر اینکه مجلس از هر نوع سخت گیری در استانداردها حمایت می کند، تصریح کرد: در این اطلاعیه آمده است که تولید خودرو پژو پارس با موتور XUM متوقف شده در حالیکه پژو پارس از ابتدای امسال با این موتور تولید نمی شود.

ملکی خطاب به مرندی مقدم گفت: استاندارد موظف به تفکیک خودروها بود و این معنا ندارد که مهلت تولید برخی از خودروها متوقف شود و تولید برخی با مهلت گرفتن ادامه پیدا کند.

قناتی در ادامه تصریح کرد: اگر خودروسازان بتوانند با تغییرات استانداردهای لازم را کسب کنند می توانند به تولید محصول ادامه دهند.

او درباره اینکه از نظر کیفیت تیبا بالاتر از i10 قرار می گیرد، بیان کرد: این موضوع دلیل بر این نیست که کیفیت یک محصول بالاتر است بلکه ممکن است خودروساز به دلیل برنامه نداشتن برای تولید اقدام به گرفتن استاندارد نگرفته است.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران