کد خبر : ۱۳۰۱۸
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
«خودروکار» گزارش می دهد؛
خودروهای ایمن و 5 ستاره‎ی جهان در سال 2017، که هیچ وقت به بازار کشور راه نیافته اند اما احتمال حضورشان وجود دارد، را بشناسید.
به گزارش خبرنگار خودروکار، موسسه بررسی امنیت خودروهای اروپا، «یورو انکپ» در سال 2017 میلادی سال پر کاری را پشت سر گذاشت و در هر سری از تست‎های خود، خودروهای جدید بسیاری را مورد ارزیابی های امنیتی قراد داد. در حال حاضر این موسسه یکی از مهمترین تعیین کنندگان سطح ایمنی خودروهای موجود در بازار اروپا به شمار می رود که نتایج اعلامی از سوی آن در سراسر جهان معیار معتبری برای مقایسه و بررسی میزان امنیت خودروهاست.

در گزارش قبلی پیرامون ایمن‎ترین خودروهای سال 2017 میلادی از منظر یورو انکپ، به معرفی ایمن‎ترین خودروهای جهان در بازار ایران پرداخیتم و حال در این گزارش قصد داریم ایمن‎ترین خودروهای سال 2017، که موفق به کسب 5 ستاره ایمنی شده اند اما با توجه به تقاضای بازار و عواملی دیگر که محدویت های گمرگی در بخش واردات خودرو یکی از آنهاست، هیچوقت در در بازار کشورمان دیده نشده و ورود آنها به خیابان های کشور در حد رویا و حرف باقی مانده است را معرفی کنیم؛



پورشه کاین

این شاسی‎بلند شرکت پورشه در بین ایرانیان از محبوبیت زیادی برخوردار است، هرچند میان دوستداران ایرانی  و این خودرو به واسطه حجم موتور بالای 2.5 لیتر بنا به قوانین واردات خودرو به کشور از سال 2013 تا کنون فاصله افتاده است اما همواره شاهد خرید فروش مدل های 2013 آن با قیمت بالا در بازار کشور هستیم. شاید ممکن باشد که این خودرو مجددا به کشور وارد شود اما این اتفاق نیازمند تغییرات قوانین گمرک و واردات خودرو است.



سوبارو XV و  ایمپرزا

برند سوبارو در ایران با نام شرکت سیف خودرو شناخته می‎شود و مدل‎های  فارستر و لگاسی از آن به تعداد اندک به بازار کشور وارد شده است اما ورود محصولاتی همچون XV و ایمپرزا با وجود خبرهای مقطعی بسیاری که از سوی شرکت سیف خودرو برای ورود به بازار ایران به گوش رسید، هیچ گاه عملی نشد و عملا آنطور که انتظار می رفت سوبارو  در خیابان های کشور دیده نشد.





ولوو V90

شرکت ولوو سوئد همیشه به امنیت بالای محصولات شهره است و مدل‎های XC60 و S90 آن در بازار کشور دیده می‎شود. اما مدل V90 به دلیل استقبال بسیار پایین مردم از خودروهای کلاس اسیتیشن واگن یا همان شوتینگ بریک هیچگاه به بازار کشور وارد نشده است.


 
اوپل اینزیگنیا، کراس لند x  و  گراند لند x

برند اوپل همواره در بازار ایران کم فروغ بوده و به تازگی همزمان با پیوستن این شرکت به گروه خودروسازی پژو-سیتروئن، زمزمه های حضور گسترده محصولات اوپل در بازار ایران نیز به کرّات شنیده شد تا اینکه در مرداد ماه امسال شرکت ساپرا موتور به عنوان نماینده رسمی اوپل در ایران از عرضه قریب الوقوع محصولاتی همچون آسترا، کارل، اینزیگنیا گرند اسپرت، کراس لند X، موکا X و کاسکادا خبر داد تا شاید به زودی شاهد برخی از این خودروهای پنج ستاره در بازار کشور باشیم.








کیا استینگر

مدل کیا استینگر یکی از گران قیمت‎ترین سگمت‎های شرکت کیا کره جنوبی است و با وجود عرضه گسترده محصولات این شرکت در بازار کشورمان، تا به امروز هیچوقت به بازار کشور وارد نشده است.



نیسان مایکرا

شرکت جهان نوین آریا نماینده رسمی نیسان در ایران در حال حاضر در کنار محصولاتی همچون  ایکس تریل و جوک که به بازار عرضه می کند، در وب سایت خود مدل مایکرا را نیز قرار داده و از عرضه قریب الوقوع این مدل به بازار ایران خبر داده است.  مایکرا یکی از اقتصادی ترین و کوچک‌ترین خودروهای نیسان است که از امنیت بالایی نیز بهره می برد.




مرسدس کلاس X

شرکت مرسدس بنز، سازنده خودروهای لوکس آلمانی به تازگی تجملات را با کلاس پیکاپ پیوند زده و مدل کلاس X را راهی بازار کرده است.  این خودرو به عنوان اولین پیکاپ مرسدس در تست های یوروانکپ موفق به کسب 5 ستاره ایمنی شده و  با توجه به مدت زمان عرضه کوتاه به بازار ورود قریب الوقوع آن به بازار کشور به دور از انتظار است.



 سئات آرونا

شرکت خودروسازی سئات اسپانیا دیگر خودروسازی است که زمزمه‎ی حضور او در بازار ایران بارها در صدر مطبوعات خودرویی قرار گرفت و نام شرکت معین خودرو  نیز در اتفاقی نادر در سایت شرکت سئات به عنوان نماینده رسمی قرار گرفت. اما معادلات با تصمیمی که دولت اسپانیا برای صنعت خودروسازی خود گرفت به هم خورد و سئات از عدم حضور خود در ایران بنا به دلیل عدم برآورده شدن انتظارات خود در بازار کشورمان خبر داد.




فولکس واگن آرتئون، پولو و  T-Roc
 
محصولات شرکت فولکس واگن در شرف ورود به بازار کشور هستند و در دومین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران گروه خودروسازی ماموت مدل های پاسات و تیگوان را به نمایش گذاشته بود. حال باید متتظر ماند و دید آیا ورود فولس واگن به ایران محقق می شود و شاهد حضور این خودروهای ایمن فولکس واگن در ایران خواهیم  بود یا خیر.









گزارشگر خودروکار: فاضل سوری
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران