کد خبر : ۱۳۰۴۳
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
مسابقات غیرقانونی خیابانی یکی از شاخه های فرعی مسابقات اتومبیل رانی در دنیا حساب می شود که در اکثر شهرهای دنیا و دور از چشم مجریان قانون و پلیس برگزار می شود. توکیو در داشتن چنین مسابقاتی شهرت بسیار زیادی دارد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، مسابقات خیابانی «توکیو» شهرت جهانی دارد و جایی است که عده از جوانان با خودروهای قدرتمند خود آرامش شب های این شهر را بر هم می زنند و صدای اگزوز آن ها به گوش هر شهروندی می رسد.

مسابقات غیرقانونی توکیو که تحت عنوان The Mid Night Club شناخته می شود، سال های طولانی است که سکوت شب را از توکیو گرفته و به نظر نمی رسد به این زودی ها بساط آن جمع شود. این رویداد دو قانون اصلی دارد. قانون اول، هرگز در مورد این مسابقات با کسی صحبت نکنید. قانون دوم، تنها خودروهایی که می توانند به سقف سرعت 257 کیلومتر بر ساعت برسند حق حضور در این مسابقات را دارند.

مسابقات The Mid Night Club برای همه آزاد نیست و تنها افراد خاصی می توانند در آن شرکت کنند. اهمیت بالایی که امنیت در این مسابقات دارد باعث شده تا بیشتر مورد توجه عموم مردم دنیا قرار بگیرد. اعلامیه مسابقات رمزنگاری خاصی دارد و تنها اعضا توانایی شرکت در هر مسابقه را دارند. در حال حاضر نیز این مسابقات ۷۵ عضو رسمی دارد.

این مسابقات از سال 1987 و در دوران طلایی خودروسازی ژاپن آغاز شد و تا امروز نیز به کار خود ادامه داده است. برخلاف دیگر مسابقات خیابانی که گاهی دریفت و یا تیونینگ کردن خودرو اهمیت دارد در ژاپن تنها مسئله مهم سرعت است. هر کاری که به سرعت خودرو اضافه کند در این مسابقات آزاد است.

در اکثر مسابقات سرعت متوسط خودروها بالاتر 300 کیلومتر بر ساعت است. در ضمن به یاد داشته باشید که این مسابقات در محل مخصوص برگزار نمی شود و تماما در بزرگراه ها و اتوبان های شهر توکیو که مردم عادی هم در آن حضور دارند برگزار می گردد.

البته در تمام طول مسابقه با سرعت بالا و خودروهای بهبود یافته، بازهم امنیت راننده و مردم شهر از هر چیز دیگری مهم تر است. نکته جالب اینجاست که ژاپن از سال 1963 قانونی را ایجاد کرده است که سرعت مجاز در همه جای کشور نباید بیشتر از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت باشد. البته در سال 2016 این قانون تغییر کرد و سرعت مجاز به سقف ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : motor1.com

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران