کد خبر : ۱۳۰۹۳
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
ال جی به عنوان یکی از غول‌های صنعت الکترونیک که بیشتر آن را به عنوان سازنده لوازم خانگی می‌شناسیم به تازگی تصمیم گرفته است تا وارد دنیای خودروسازی شود.
به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت الکتریکی ال جی چندی پیش قرارداد همکاری خود را با شرکت دیجیتالی Here امضا کرد تا فعالیت این دو شرکت برای تولید فناوری خودروهای خودران آغاز شود. هیچ کدام از این دو شرکت قصد ندارند تولید خودرو انجام دهند اما اعتقاد دارند که در کنار یکدیگر می‌توانند به خودروسازان دیگر کمک کنند.

هر دو شرکت قصد دارند تمرکز خود را بر روی ایجاد ارتباط میان خودروها و فناوری telematic‌ قرار دهند. این فناوری حجم عظیمی از اطلاعات و داده‌ها را برای خودروهای خودران مدیریت می‌کند.

ال جی از تجربه‌های خود در زمینه انتقال اطلاعات به صورت وایرلس و Here از تجربیات خود در نقشه برداری استفاده خواهند کرد. نرم افزار Here به صورت مشترک به آئودی، دایملر و ب ام و تعلق دارد و عمده فعالیت‌های خود را در صنعت خودروسازی انجام می‌دهد.

آینده خودروهای خودران بر پایه فناوری و نقشه‌های دیجیتالی گذاشته شده است. همچنین نقشه‌ها باید هر لحظه به روزرسانی شوند تا آخرین اطلاعات مربوط به هر خیابان و کوچه به خودرو انتقال یابد. اما این تنها شروعی برای این نسل جدید از خودروها به شمار می‌آید.

ال جی قصد دارد قدم جلوتر گذاشته و به خودروهای خودران اجازه دهد تا با استفاده از رادار، لیدار و دوربین‌های مختلف نقشه را به روز رسانی کرده و اطلاعات خیابان به صورت لحظه‌ای میان خودروها به اشتراک گذاشته شود. این سیستم می‌تواند باعث افزایش سرعت وارد شدن خودروهای خودران به خیابان‌ها شوند و تبادل اطلاعات را سرعت بخشند.

کارشناسان اعتقاد دارند با سرعتی که فناوری در حال حرکت به جلو است و با توجه به اینکه شرکت‌های خودروساز توجه بسیاری به فناوری خودران‌ها دارند به احتمال زیاد در سال‌های آینده هر کدام از این شرکت‌ها تبدیل به غول‌های حوزه IT می‌شوند.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : motorauthority.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران