کد خبر : ۱۳۰۹۹
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
خودروسازان برای راضی نگه داشتن مشتریان خود مجبور هستند تا مدل های جدیدی را سالانه وارد بازار کنند و به همین دلیل برای خالی کردن خط تولید برخی خودروهای قدیمی را از مسیر تولید خارج می کنند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، هر وسیله ای یک دوره زمانی دارد و عمر آن مشخص شده است و این تنها شامل انسان ها و حیوانات نمی شود بلکه خودروها نیز چرخه حیات دارند. هرساله خودروسازان تصمیم میگیرند تا برخی از محصولات را برای همیشه از خط تولید خارج کنند.

خودروهایی که سالانه از خط تولید خارج می شوند گاها برخی مدل های محبوب هستند که شاید بسیاری از مردم دنیا با آن  ها خاطره دارند. در این لیست به سراغ  ۵ خودروی محبوب در سراسر دنیا خواهیم رفت که در سال 2018 عمرشان برای همیشه به پایان خواهد رسید.

شورولت SS



این خودرو که در کارخانه جنرال موتورز واقع در استرالیا ساخته می شود به اسم مستعار «کوروت آرام» نیز شناخته می شود. این سدان با داشتن بدنه ای زیبا و کابینی نرم و جادار خیلی سریع محبوب شد. شورولت این محصول خود را یک خودروی اسپرت می داند و البته اشتباه هم نمی کند چرا که وقتی کار به مسابقه بکشد، این سدان با قدرت فعالیت می کند. از جمله مزیت های این خودرو داشتن ترمزهای خوب و هندلینگ بالا بود. هنوز شورولت تصمیمی برای جایگزین کردن این خودرو با مدلی جدیدتر نگرفته است.

فولکس واگن CC




این فولکس واگن لوکس و زیبا به عنوان مدل ۴ درب و بزرگتر از مدل معروف پاسات وارد بازار شد. با این حال به خاطر ظاهر زیبا و البته سواری خوبی که داشت، بازار خوبی نیز بدست آورد. هندلینگ خوب، سواری راحت و طراحی داخلی بی نظیر از جمله مهمترین نکات این خودرو هستند. فولکس واگن قصد دارد در سال 2019 این خودروی محبوب و با کیفیت را با مدل جدید سدان خود یعنی «آرتئون» جایگزین کند و باید منتظر باشیم و ببینیم آیا مدل بعدی همین کیفیت را ارائه می دهد یا خیر.

هیوندای آزرا



یکی از محصولات محبوب هیوندای در سراسر دنیا و البته ایران را می توان آزرا دانست. آخرین نسل از این مدل بسیار زیباتر و با کیفیت تر از گذشته بود. فضای باز، راحتی کابین و ظاهر لوکس آن دل هر راننده ای را می برد. همچنین هیوندای برای این خودرو یکی از بهترین پیشرانه های خود را انتخاب کرده بود که در عین قدرت بالا مصرف سوخت مناسبی هم داشت. به نظر می رسد هیوندای تصمیم دارد این مدل را از زیرمجموعه خود خارج کند و آن را به برند جنسیس ببخشد. جنسیس که برند لوکس هیوندای به شمار می آید، مدل های مختلفی برای جایگزین کردن این خودرو در نظر دارد.

بیوک ورانو



بار دیگر یک خودروی نیمه لوکس را در لیست خواهیم داشت. بیوک ورانو خودرویی است که شاید باعث کاهش فروش بسیاری از خودروهای مشابه اش در بازار آمریکا و اروپا شده باشد. این خودروی بی نظیر از نظر سواری یک تجربه آرام را برای راننده به همراه خواهد داشت و برخی کارشناسان در تمجید از آن می گویند،‌ ورانو تمام نیازهای خودروی لوکس را در فضای کوچکی جمع کرده است. در حال حاضر جایگزینی برای این خودرو اعلام نشده ولی از سال ۲۰۱۸ مدل جدید از آن به بازار وارد نمی شود.

 دوج وایپر



زیبا، پر سر و صدا و خاص از جمله خصوصیات وایپر به شمار می آیند. از باقی ماندگان خودروهای بسیار قدرتمند قدیمی آمریکایی که هنوز هم در نسل گذشته خودروها با پیشرانه های سنگین و قدرتمند را دنبال می کرد. این خودرو با همه زیبایی و محبوبیتی که داشت برای استفاده روزانه زیاد توصیه نمی شد. پیشرانه بسیار قوی و همچنین مصرف سوخت بالای ان از جمله معایب این خودرو بودند. دوج قصد دارد یکی از مهمترین خودروهای خود را برای همیشه به کتاب تاریخ بفرسد و جایگزینی برای آن انتخاب نکرده است.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع :
consumerreports.org

انتهای پیام/
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
كوروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۶/۱۰/۰۷ - ۲۰:۳۱
0
0
ادامه فعاليت خودرو هاي محبوب ايراني پرايد ٤٠٥اريسان نيسان وانت وانت پيكان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران