کد خبر : ۱۳۱۴۶
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
عضو انجمن قطعه سازان در گفت و گو با «خودروکار» عنوان کرد:
عضو انجمن قطعه سازان گفت: در برنامه ریزی های خودرویی همچون توقف خط تولید یا توقف واردات برخی خودروها، برای حضور یا عدم حضور قطعه سازان برنامه مدونی تنظیم نشده است و احتمال متضرر شدن برخی خودروهای وجود دارد.
فرهاد به نیا- عضو انجمن قطعه سازان در گفت گو با خبرنگار خودروکار، با اشاره به خبرهای منتشر شده حول توقف تولید خواسته و یا ناخواسته برخی مدل خودروها در کشور، اظهار کرد: گرچه زمزمه های توقف تولید و واردات برخی خودروها، حدود دو سال بر سر زبان ها بوده است، اما برنامه مدونی چه برای حضور و چه عدم حضور قطعه سازان در نظر گرفته نشده است.

به گفته او، با وجود اینکه این تصمیمات از سوی سازمان استاندارد و وزارت صنعت معدن و تجارت گرفته شده، اما هیچ برنامه مدونی مبنی بر چگونگی فعالیت قطعه سازان صورت نگرفته است.

به نیا افزود: شاید دلیل دخالت ندادن قطعه سازان در این تصمیم گیری ها، فعالیت قطعه سازان در بازار خدمات پس از فروش است. چرا که خودروسازان همواره بر این باورند با توقف تولید برخی خودروها، بازار خدمات پس از فروش، درآمدزایی مناسبی برای قطعه سازان خواهد داشت.

او اظهار کرد: به دلیل همین تصور، تا کنون هیچ جلسه و برنامه ای برای حضور قطعه سازان پیگیری نشده است و حتی مسئولان دست به تنظیم برنامه هم نزده اند.

عضو انجمن قطعه سازان در پاسخ به اینکه حدود سه ماه گذشته مقرر شد تا جلساتی میان خودروسازان و قطعه سازان برگزار شود تا در نهایت میزان حضور آن ها در تولید قطعات جدید به جای قطعات خودروهای متوقف شده مشخص شود، بیان کرد: هرگز این جلسات برگزار نشد و حتی خودروسازان، قطعه سازان را در نظر نگرفتند.

او با اشاره به احتمال متضرر شدن برخی قطعه سازان فعال در تولید قطعات این خودروها اظهار کرد: دیگر قطعه سازان به این تصمیمات عادت کرده اند و باید تلاش کنند در بازار خدمات پس از فروش فعال تر شوند. اما بازار خدمات پس از فروش تنها برای برخی قطعات داغ بوده و فروش برخی قطعات فصلی و بسیار کم است.

این عضو انجمن قطعه سازان با اشاره به پیگیری حضور قطعه سازان در قراردادهای خارجی بیان کرد: تاکنون حضور 41 درصدی قطعه سازان تایید شده اما هنوز لیستی از جزئیات و میزان تولیدات مشخص نیست.

انتهای پیام/


نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران