کد خبر : ۱۳۱۸۴
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
کمپانی کیا، سراتو را 14 سال پیش برای نخستین بار در کره معرفی نمود.

به گزارش خودروکار، کمپانی کیا، سراتو را 14 سال پیش برای نخستین بار در کره معرفی نمود، پلت‌فرم این خودرو با هیوندایی النترای XD مشترک بوده همچنین بین سال‌های 2008 تا 2013 نسل دوم سراتو در جهان خودنمایی کرد و اینک بسیاری از بازارهای جهانی مانند استرالیا، ایران، برزیل، آفریقای جنوبی با همان نام قدیمی سراتو احیایش کرده‌اند و لازم به ذکر است که نسل سوم این خودرو از سال 2013 در کره به مسیرخود ادامه داد.

سراتو در بازار داخلی با موتورهای 1.6 و 2 لیتری در دو مدل معمولی و آپشنال موجود است.

سراتو کره ای با پیشرانه 4 سیلندری 16 سوپاپه 2 لیتری قدرت 156 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه و گشتاور 194 نیوتن متر در 4300 دور در دقیقه را تولید می کند؛ گیربکس 6 سرعته این خودرو سبب شده تا این سدان شهری برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر از حالت سکون 10.5 ثانیه زمان صرف کند حداکثر سرعت این موتور 190 کیلومتر در ساعت است.

 

حجم باک سراتو 52 لیتر بوده که مصرف سوخت داخل شهر این خودرو با این پیشرانه 2 لیتری در هر 100 کیلومتر 9 لیتر، در خارج شهر 6.5 لیتر و به صورت ترکیبی 7.7 لیتر است.

این اتومبیل، حدود 1310 کیلوگرم وزن، 4530 طول و 1775 عرض داشته و فاصله محوری این خودرو 2560 بوده که این ویژگی ها سراتو را در شمار یک سدان خانوادگی قرار می‌دهد.

کابین با یک صفحه نمایشگر لمسی چند منظوره با قابلیت اتصال به GPS و حسگرهای پارک عقب خودرو طراحی شده همچنین ادوات و دکمه های لازم برای تنظیم تهویه مطبوع خودرو در زیر این صفحه نمایش طراحی شده است.

بهره گیری از چرم در صندلی ها و فرمان و پارچه در پوشش پنل درها ( رو دری ) از جمله مشخصات فضای داخلی این خودرو است ؛در سراتو فرمانی با قابلیت تنظیم ارتفاع دارد و در پشت آن نیز اهرم تغییر دنده تعبیه شده است.

سیستم پخش MP3 با پورت‌های وروی USB، AUX و IPOD در کنار 6 خروجی پخش صدا از جمله ویژگی های کابین سراتو بوده است.

به طورکلی تجهیزات کیا سراتو شامل فرمان هیدرولیک، کلیدهای کنترلی روی فرمان، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، شیشه‌های بالابر برقی، آینه‌های جانبی برقی مجهز به چراغ راهنما، چراغ هشدار دهنده عیب موتور، کروز کنترل، غربیلک فرمان و دسته دنده چرمی، سنسور نور، سیستم تهویه مطبوع خودکار، رینگ 16 اینچی آلومینیومی می شود.

از جمله سیستم های ترمز و کنترل پایداری این خودرو می توان به ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه‌ایABS – EBD اشاره کرد.

 



منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران