کد خبر : ۱۳۱۸۵
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
شرکت رنو برای ادامه حضور موفق خود در عرصه تولید خودروهای ارزان قیمت پر فروش در سال 2008 میلادی محصول جدید خود تحت عنوان رنو ساندرو را به بازار عرضه کرد

به گزارش خودروکار، شرکت رنو برای ادامه حضور موفق خود در عرصه تولید خودروهای ارزان قیمت و پرفروش در سال 2008 میلادی محصول جدید خود را تحت عنوان رنو ساندرو به بازار عرضه کرد. خودرویی که بطور کامل از پلت فرم ال 90 بهره می برد؛ در حقیقت می توان ساندرو را ال 90 هاچ بک نامید از آن جهت که جدا از طراحی خارجی خودرو، در زمان نشستن در داخل کابین ساندرو  تفاوت چندانی با ال نود احساس نخواهید کرد.

لازم به ذکر است رنو ساندرو (Renault Sandero) از آذرماه سال 94، توسط شرکت پارس‌خودرو وارد بازار ایران شده است. این خودرو که در اروپا با نام داچیا ساندرو شناخته می‌شود، یکی از محصولات مشترک شرکت خودروسازی فرانسوی رنو و زیرشاخه‌ی رومانیایی آن موسوم به داچیا است.

براین اساس، خودروی ال 90 یکی از محصولات پرفروش رنو در کشور ما محسوب می شود که کیفیت مناسبی نسبت به قیمت خود دارد. اما یکی از ایراداتی که همواره به آن وارد می شد طراحی ظاهری آن بود که خیلی مورد پسند جوانان واقع نمی شد به همین منظور رنو با استفاده از پلت فرم ال 90 یک خودروی هاچ بک با طراحی بسیار مدرن تر و چشم نوازتر تحت عنوان ساندرو را تولید کرد.

گفتنی است؛ از سال 2013 به بعد رنو نسخه فیس لیفت شده این خودرو را با تغییراتی در ظاهر آن به بازار عرضه کرد،  البته شرکت پارس خودرو همان نسخه قدیمی را در دو مدل رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی تولید می کند که در محدوده قیمتی43 تا 54 میلیون تومان به فروش می رسد.

رنو ساندرو را می توان در رده هاچ بک های 5 درب شهری به حساب آورد. در طراحی خارجی این خودرو بر خلاف ال 90 از خطوط تیز و مربع شکل خبری نیست . طراحی خارجی این خودرو بصورت خطوط منحنی دار و قوسی شکل است تا کمی جوان پسندتر و دلنشین تر از ال 90 گردد. در جلوی خودرو دو چراغ بزرگ بیضوی شکل قرار دارد که به جلو پنجره منتهی شده تا بتواند کمی به رنو مگان شباهت پیدا کند. چراغهای عقب خودرو بطوری طراحی شده که با چراغهای جلو هماهنگی خاصی دارد.

همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، ساندرو بر مبنای پلتفرم خودروی لوگان (تندر90) توسعه داده شده است و از این‌رو می‌توان شباهت‌هایی بین دو خودرو را به‌وضوح مشاهده کرد. ساندرو و تندر به دو کلاس متفاوت تعلق دارند، بنابراین طبیعی است که طول این دو خودرو تفاوت زیادی با هم داشته باشد؛ اما ارتفاع و عرض آن‌ها شباهت زیادی به یکدیگر دارد. فاصله‌ی بین دو محور ساندرو، حدود 42 میلی‌متر کوتاه‌تر از ال 90 است، بنابراین می‌توان انتظار داشت فضای در دسترس برای سرنشین‌های عقب، در این خودروی هاچ‌بک کمتر از تندر باشد.

طول فضای داخلی این خودرو 4.02 متر است که از بیشتر خودروهای مشابه خود بزرگتر و بهینه تر می باشد.همچنین گنجایش محفظه بار ساندرو برابر با 320 لیتر بوده که نشان از یک طراحی خوب برای داخل این خودرو دارد.

شرکت پارس‌خودرو رنو ساندرو را در دو مدل دستی و اتوماتیک روانه‌ی بازار کرده است؛ سیستم انتقال قدرت مدل دستی از نوع 5 سرعته و مصرف سوخت ترکیبی آن معادل 6.7 لیتر در هر100کیلومتر است و مدل اتوماتیک این خودرو از سیستم انتقال قدرت 4 سرعته بهره می‌برد و به‌صورت ترکیبی در هر 100کیلومتر، حدود8.3 لیتر مصرف سوخت دارد.

مطابق اطلاعات موجود در وب‌سایت شرکت پارس‌خودرو، حداکثر سرعت مدل‌های دستی و اتوماتیک این خودرو به‌ترتیب 175 و 170 کیلومتر بر ساعت است و این دو خودرو به‌ترتیب به 10.5 و 11.5 ثانیه زمان نیاز دارند تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسند.

پارس‌خودرو برای محور جلوی رنو ساندرو، سیستم تعلیق مستقل مک‌فرسون با بازوی جناقی را برگزیده و در محور عقب آن از سیستم تعلیق نیمه‌ مستقل با فنرهای مارپیچ استفاده کرده است. ترمزهای جلو و عقب رنو ساندرو همانند بسیاری از خودروهای هاچ‌بک دیگر موجود در بازار به‌ ترتیب از نوع دیسکی و کاسه‌ای هستند.

از نظر ایمنی این خودرو دارای سیستم های ABS ، EBD و EBA می باشد و همچنین EURO-NCAP ( سازمان و استاندارد ایمنی اروپا ) به این خودرو 4 ستاره داده است که آنرا در رده محصولات دارای ایمنی مناسب ارزیابی داشته است .

رنو برای این خودرو چندین موتور در نظر گرفته است اما پارس خودرو موتور 1.6 لیتری 16 سوپاپ را برای بازار داخلی آن انتخاب کرده است که میزان قدرت خروجی این موتور برابر با 112 اسب بخار است. 



منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران