کد خبر : ۱۳۲۱۲
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
خودروهای افسانه ای تاریخ(۴)؛
لامبورگینی در سال 1963 به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و قبل از آن به ساخت تراکتور و دیگر محصولات مشغول بود. این شرکت در سال های ابتدایی فعالیتش خودرویی را تولید نمود که تاریخ خودروسازی را متحول کرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، نگاه به گذشته تاریخ خودرسازی همیشه می تواند برای افرادی که به این صنعت علاقه دارند جذاب و شگفت انگیز باشد. خودروسازی به قدری گسترده است که در هر کجای تاریخ آن می توان یک خودروی خاص را مشاهده کرد اما در میان آن ها برخی خودروها بیشتر در یادها می مانند. در سری مطالب خودروهای افسانه ای تاریخ قصد داریم نگاهی داشته باشیم به مدل هایی که تا همیشه در یاد بشریت خواهند ماند.

فروچیو لامبورگینی بعد از آنکه همکاری خود را با انزو فراری قطع کرد تصمیم گرفت تا خودروسازی شخصی خود را ایجاد کند. وی در سال 1963 کارخانه را تاسیس نمود و اولین محصولش را با نام 350GT وارد بازار کرد. البته پس از مدتی در سال 1966 لامبورگینی مدل میورا را معرفی نمود که شاید با ارفاق بتوان آن را اولین سوپرخودرو دنیا دانست.



لامبورگینی مدل میورا را تحت تدابیر امنیتی و توسط بهترین مهندسان خود طراحی کرد، مهندسان این خودرو به دنبال آن بودند تا خودرویی را تولید کنند که بتواند بر سلطه فراری در بازار پایان دهد. با اینکه فروچیو لامبورگینی علاقه ای به خودروهای سوپر اسپرت نداشت اما تیم طراحی او خودرویی با صندلی و یک موتور میانی را طراحی کرد.



با اصرار زیاد مهندسان لامبورگینی، فروچیو بالاخره راضی شد تا شاسی این خودرو را در نمایشگاه تورین سال 1965 به نمایش بگذارد. لامبورگینی اعتقاد داشت که این شاسی تنها یک جنبه تبلیغاتی ساده دارد اما فضای نمایشگاه متفاوت بود. افراد بسیاری تنها با دیدن شاسی خودرو و بدون اینکه بدانند در نهایت چه خودرویی ساخته خواهد شد، آن را خریداری کردند.

برتونه برای طراحی نهایی این خودرو انتخاب شد و تمام تلاشش را کرد تا این خودرو به نمایشگاه جنووا در سال 1966 برسد. جالب است بدانید که اولین لامبورگینی میورا که ابتدا با نام P400 شناخته می شد تنها یک شب پیش از برگزاری نمایشگاه آماده شد.



لامبورگینی میورا از زمان خود بسیار فراتر رفته و به معنای واقعی یک سوپرخودرو کامل بود. در قلب این خودرو یک پیشرانه 3.9 لیتری V12‌ قررا داشت که ۳۴۵ اسب بخار قدرت تولید می کرد. البته به مرور زمان میورا پیشرفت کرد و توانست ۴۴۰ اسب بخار قدرت تولید کند. لازم به ذکر است که در سال 1973 تولید این خودرو به اتمام رسید و لامبورگینی کونتاچ جایگزین آن شد.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : motor1.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران