کد خبر : ۱۳۲۲۵
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک عنوان کرد:
قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک طرح جدید ترافیک را تشریح کرد و گفت: در طرح جدید چند شاخص عمده همچون مدیریت میزان تردد، مدیریت زمان تردد و ... در نظر گرفته شده است.
به گزارش خودروکار، شهریار افندی‌زاده صبح امروز در نشست خبری که به منظور تشریح طرح جدید ترافیک برگزار شد با بیان اینکه حدود سه ماه است که تیم کارشناسی معاونت حمل و نقل بررسی ابعاد طرح جدید را در دستور کار قرار داده است، گفت: طرح جدید علاوه بر اینکه باعث افزایش عدالت در جامعه می‌شود موجب کاهش تخلفات و همچنین کاهش فروش موتورسیکلت و همچنین بستری جدید برای قیمت گذاری است.

وی با بیان اینکه محدوده طرح ترافیک به محدوده سبز و محدوده زوج و فرد به محدوده آبی تغییر نام خواهد داد، تصریح کرد: در طرح جدید چند شاخص عمده همچون مدیریت میزان تردد، مدیریت زمان تردد و ... در نظر گرفته شده است.

افندی زاده با بیان اینکه یک فرمول با تعیین ضرایب مختلف همچون ضریب مکانی، ضریب هزینه، ضریب ویژه، ضریب آلایندگی و ... در نظر گرفته شده است، افزود: مثلا ضریب مکانی محدوده سبز 1.5 است، محدوده آبی نیم و محدوده سفید ضریبش صفر است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح به نفع مردم است تصریح کرد: بر اساس فرمولی که هنوز به تأیید شورای شهر نرسیده حداقل پرداختی مردم در محدوده سبز یا طرح ترافیک 9600 تومان است که اگر در 226 روز که این طرح اجرا می‌شود ضرب کنیم حدود دو میلیون و 169 هزار تومان می‌شود.

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه حداکثر پرداختی مردم در محدوده سبز بر اساس ضرایب 36 هزار تومان است، گفت: در حال حاضر آرم طرح ترافیک 40 هزار تومان است.

افندی‌زاده همچنین حداقل پرداختی در محدوده زوج و فرد یا آبی را 3200 تومان اعلام کرد و حداکثر 12 هزار تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه این طرح پنجشنبه‌ها و روزهای تعطیل رسمی اجرا نمی‌شود، گفت: زمان اجرای طرح 226 روز و از ساعت 6:30 الی 19 خواهد بود و همچنین برای افرادی که خانه‌هایشان در محدوده سبز و آبی قرار دارد تا ساعت 8:30 فرصت داده شده تا از منطقه خارج شوند.

وی همچنین با بیان اینکه کارتی برای شهروندان در نظر گرفته می‌شود که برای پرداخت عوارض باید آن را شارژ کنند، تصریح کرد: ضریب زمان پرداخت نیز در تعیین عوارض موثر است به گونه‌ای که اگر افراد کارت‌شان خالی باشد این مسئله در حساب جاری آنها ثبت خواهد شد و این فارغ از جریمه است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران