کد خبر : ۱۳۲۳۲
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
موزه های مختلفی در زمینه تاریخ، سنت و فرهنگ تا امروز افتتاح شده است اما موزه خودرو با همه آن ها متفاوت است. دیدن تاریخچه صنعتی که زندگی تمام انسان ها را تحت تاثیر خود قرار داده برای تمام عاشقان خودرو جذاب خواهد بود.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در روزگاری زندگی می کنیم که هر روز خلاقیت در دنیای خودروها در حال گسترش بوده و علم لحظه ای ساکن نخواهد بود. در حال ورود به دنیای خودروهای خودران و الکتریکی هستیم که می توانند زندگی همه ما را تحت تاثیر خود قرار دهند. با این حال این صنعت از روز اول به این شکل نبوده و راه طولانی را برای رسیدن به این جایگاه پیموده است. بهترین راه برای یافتن مسیر پیشرفت رفتن به موزه های مختلفی است که برای نمایش تاریخ این صنعت ایجاد شده اند. در این گزارش ۷ موزه خاص خودرویی در دنیا را معرفی خواهیم کرد.

موزه خودرو Gippsland



این موزه در خارج از شهر ملبورن قرار گرفته است و یک نکته ویژه نسبت به دیگر موزه های خودرویی دارد. در این موزه خودروها به مرور زمان عوض می شوند و مدل های مختلفی به نمایش در می آید به همین سبب برای افرادی که چندین بار از این موزه بازدید کرده اند نیز جذاب خواهد بود. این موزه از خودروهای قدیمی تا امروزی را شامل می شود و با ورود خودروهای جدید به بازار باز هم می توان به این موزه سر زد و از جدیدترین محصولات در بازار دنیا آگاه شد.

موزه جاده شماره ۶۶



یکی از معروف ترین جاده های دنیا به نام ۶۶ از شرق به غرب ایالات متحده را به یکدیگر متصل می کند. این جاده که به آن خیابان مادر آمریکا هم گفته می شود برای خود یک موزه خاص و منحصر به فرد دارد که در شهر کالیفرنیا واقع شده است. در این موزه می توان خودروهای مختلف و خاصی را مشاهده کرد که حتما یکبار از این جاده عبور کرده اند. البته به غیر از خودرو، علائم و تابلوهای تاریخی این جاده نیز در این موزه وجود دارد.

موزه فراری



شاید نتوان هیچی برند خودرویی در دنیا به بزرگی و پختگی فراری پیدا کرد. از زندگی روزمره مردم تا مسابقات بزرگ،‌ فراری همه جا حضور دارد و تماشای تاریخ تبدیل شدن این برند به یکی از بزرگترین خودروسازان دنیا تنها در موزه فراری ممکن است. این موزه در شمال شهر مارانلو قرار گرفته و تمام خودروهای تولیدی این کارخانه از ابتدا تا کنون در آن قرار دارد. قدیمی ترین محصولی که در این موزه قرار دارد مربوط به سال 1947 می شود. همچنین موزه فراری محلی برای مشاهده کانسپت هایی است که هیچگاه به خط تولید نرسیدند.

موزه مرسدس بنز



بعد از فراری به آلمان سفر می کنیم تا به موزه دیگر خودروساز بزرگ دنیا سری زده باشیم. تاریخ ۱۲۰ ساله این شرکت را می توان در این موزه طی چند ساعت بازدید کرد. مرسدس بنز برای این موزه طراحی بسیار خاصی نیز استفاده کرده و یکی از پیچیده ترین سازه های دنیا را ابداع نموده است. از اولین خودروهای تولیدی بنز تا شرکت کنندگان در مسابقات مختلف اتومبیل رانی همگی در  این موزه به نمایش در آمده اند.

موزه هنری فورد



به جرات می توان گفت شهر دیترویت مبدا پیدایش یکی از مهمترین وسایلی بود که زندگی بشریت را تحت تاثیر زیادی قرار داد. هنری فورد از همین جا کار تولید اولین خودروی دنیا را آغاز کرد. با سر زدن به موزه هنری فورد در ایالات متحده به راحتی می توانید دلیل پیدایش و مسیر رشد خودرو را به خوبی مشاهده کنید. توجه اصلی این موزه، همانطور که از نامش مشخص است بر روی محصولات فورد گذاشته شده و می توان با ذهنیت هنری فورد برای تولید چنین محصولی آشنا شد.

موزه تویوتا



در حال حاضر تویوتا به عنوان بزرگترین خودروساز دنیا شناخته می شود و سالانه میلیون ها خودرو به سراسر دنیا صادر می کند. با توجه به اینکه این خودروساز طی سال های طولانی تلاش های زیادی کرد تا به جایگاه فعلی اش برسد بد نیست که نگاهی به تاریخچه آن داشته باشید و سری به موزه شهر ناگاکوته در ژاپن بزنید. با توجه به اینکه تاریخچه این شرکت از بعد از جنگ جهانی تا کنون کاملا شفاف است اما با رفتن به این موزه با صنعت خودروسازی ژاپن بین سال های 1886 تا 1950 هم آشنا خواهید شد که جذابیت زیادی برای عاشقان خودرو دارد.

موزه خودرو Haynes‌



اگر علاقمند به خودروهای قدیمی و خاص هستید که به خوبی از آن ها نگهداری شده است و هیچ بازسازی ندارند، بهتر است سری به این موزه در انگلستان بزنید. موزه Haynes از جمله مکان هایی است که می توان خاص ترین خودروهای انگلستان و جهان را مشاهده کرد. بخش های مختلف مانند اتاق قرمز که تمام خودروهای قرمز دنیا در آن قرار دارند از جمله نکات ویژه این موزه به حساب می آیند.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : tyreright.com.au

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران