کد خبر : ۱۳۲۳۷
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
آن‌هایی که عاشق خودرو هستند با برند پورشه و محصولات آن به خوبی آشنایی دارند اما حتی کسانی که به این حوزه علاقه ندارند هم نام برخی مدل های پورشه را شنیده اند که به جرات می توان گفت ۹۱۱ یکی از آن هاست.
به گزارش خبرنگار خودروکار، دانستن این نکته که نام یکی از معروف ترین خودروهای دنیا از ابتدا آن چیزی نبوده که ما می‌‌دانیم به خودی خود شوکه کننده است، چه برسد به این که متوجه شویم این نام به خاطر یک کارخانه دیگر تغییر کرده است.
 
پورشه در ابتدا مدل معروف ۹۱۱ خود را  به عنوان ۹۰۱ معرفی کرد و تعدادی از خودرو با همین نام ساخت اما خیلی زود پژو اعلام کرد که این نام را برای یکی از محصولاتش از مدت ها پیش رزرو کرده و در این میان پورشه تصمیم گرفت تا نام محصولات خود را تغییر دهد.

با توجه به اینکه بخشی از پلاک های شناسایی برای این خودرو ثبت شده بود،‌ پورشه حدود ۸۲ خودرو را با نام ۹۰۱ وارد بازار کرد اما از آن پس تا کنون تمام خودروهای این برند تحت نام ۹۱۱ وارد بازار شده است. لازم به ذکر است که در سال 1964 پورشه،  ۲۳۵ نسخه از این خودرو را تولید کرد.

از مدل های ۹۰۱ تا سال ۲۰۱۴ هیچ نسخه ای وجود نداشت تا اینکه پورشه بالاخره توانست یک مدل قدیمی را پیدا کند که پنجاه و هفتمین پورشه ۹۰۱ تاریخ بود. پس از سه سال بالاخره ماه گذشته بازسازی این خودرو به پایان رسید و به موزه پورشه منتقل شد.

شاید برای عده ای جالب باشد که چرا پورشه نام ۹۱۰ را برای این سری انتخاب نکرد. در آن زمان این کارخانه بر روی پروژه خودرو مسابقه ای کار می کرد که در سال ۱۹۶۶ با نام ۹۱۰ رونمایی شد و به احتمال زیاد نام آن از سال ها پیش رزرو شده بوده است.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : roadandtrack.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران