کد خبر : ۱۳۲۴۵
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
شرکت فراری در سال 2017 مراسم 70 سالگی خود را جشن گرفت و بر اساس همین 5 واقعیت جالب درباره این شرکت را بیان خواهیم کرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، فراری از ابتدای تولدش تا به امروز خودروهای اسپرت و مسابقه‌ای تولید کرده است و همچنان رسالت خودش را در این امر حفظ کرده است، اما در این میان حقایق جالبی درباره این خودروساز ایتالیایی وجود دارد.

5- فراری از اولین خودرو خود تنها دو نسخه تولید کرد
اولین خودرو ساخته شده توسط فراری با نام "125 S" هیچ گاه به تولید انبوه نرسید و تنها دو نسخه از آن در دنیا تولید شد. انزو فراری در آن زمان اظهار کرد که تولید این دو خودرو یک "شکست بزرگ" برای این شرکت بود. هر دوی این خودروها دارای مشکل مخزن سوخت بودند و به همین دلیل برای فراری یک شکست بزرگ بود و تنها دو نسخه از آن تولید شد.

4- انزو فراری هیچگاه از زادگاهش دور نشد
انزو فراری که برند فراری را بر سر زبان‌ها انداخت و آن را تبدیل به یک غول مسابقات اتومبیل رانی کرد و به صورت مکرر به همراه تیمش برای مسابقات مختلف، به کشورهای مختلف سفر می کرد، همیشه نزدیک به زادگاهش یعنی شهر مُدنا در کشور ایتالیا ماند و از آن جا دور نشد. همچنین اولین کارخانه این شرکت هم در شهر مدما تاسیس شذ.

3- فیات کرایسلر مالک برند فراری
فراری اکنون مانند گذشته متعلق به خانواده فراری نیست. در سال 1969، انزو فراری 50 درصد از سهام این شرکت را به رقیب خودش، گروه فیات فروخت که البته از نظر مالی بسیار به نفع این شرکت بود. در سال 1988، پیرو فراری که پسر انزو بود، 40 درصد دیگر از سهام این شرکت را به فیات فروخت و تنها 10 درصد از کل سهام این شرکت برای خانواده فراری باقی ماند.

2- رانندگان فراری تا کنون در بیش از 5 هزار مسابقه مقام اول را کسب کردند
از ابتدای تولد شرکت فراری تا کنون، این شرکت توانسته 5 هزار کاپ قهرمانی را به خانه ببرد. تعدادی از این قهرمانی‌ها شامل 15 قهرمانی جهانی فرمول یک، 16 جایزه قهرمانی بهترین سازندگان خودروهای فرمول یک، 9 پیروزی در مسابقات لومان است.

1- فراری خودتان را خودتان بسازید
یکی از بزرگ‌ترین دلایل موفقیت فراری در دنیا این است که شما می‌توانید تک تک اجزای خودرو را به سلیقه خودتان انتخاب کنید. خریداران می‌توانند ظریف‌ترین جزئیات داخل خودرو را به سلیقه خودشان انتخاب کنند، از رنگ و نوع جنس صندلی گرفته تا رنگ تریم‌های کار شده در اتاق خودرو و همچنین تجهیزات موجود در آن. هنگامی که سفارشات مشتری تمام شد، او باید 1 تا 2 سال صبر کند تا خودرو سفارشی خودش را از شرکت تحویل بگیرد.


مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: Goliath
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران