کد خبر : ۱۳۲۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
نمایشگاه CES به عنوان بزرگترین رویداد فناوری و فناوری در دنیا شناخته می‌شود که بزرگترین شرکت‌های فناوری را گردهم جمع می‌کند. امسال خودروسازان نیز با دستی پر در این رویداد حاضر هستند تا آخرین فناوری‌های این صنعت را به نمایش بگذارند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، تا چند روز دیگر بزرگترین رویداد فناوری دنیا در لاس وگاس ایالت متحده آغاز به کار خواهد کرد و آخرین دستاوردهای شرکت‌های فناوری به نمایش گذاشته می‌شود. هزاران مهندس، کارشناس، مخترع و فعال حوزه فناوری از سراسر دنیا گردهم می‌آیند تا طی ۴ روز از بهترین محصولات خود رونمایی کنند.

با اینکه بخشی اعظمی از این رویداد به شرکت‌های بزرگ فناوری در دنیا تعلق دارد اما صاحبان دیگر صنایع از جمله خودروسازی نیز بیکار نیستند و غرفه‌های در این رویداد به پا خواهند کرد. CES محلی برای رونمایی از فناوری است و فرقی ندارد این فناوری تازه از چه حوزه یا صنعتی بیرون آمده باشد.

در سال ۲۰۱۷ شاهد آن بودیم که فیات کرایسلر از یک کانسپت مینی ون رونمایی نمود و تویوتا نیز هوش مصنوعی خود به نام Yui‌ را معرفی کرد. در این گزارش قصد داریم نگاهی داشته باشیم به مجموعه‌ای از فناوری‌های تازه که قرار است توسط خودروسازان مختلف در نمایشگاه امسال رونمایی شود.

کانسپت ۳E رباتیک هوندا

این غول خودروسازی ژاپن هیچگاه تمام توجه خود را بر روی خودروسازی به طور صرف قرار نداده و همیشه در علم رباتیک هم فعالیت داشته است. در نمایشگاه امسال نیز قرار است از سه ربات جدید رونمایی کند که می‌توانند به راننده کمک کنند. این سه ربات که بیشتر به عنوان دستیار فعالیت می‌کنند قابلیت کمک به رانندگان را در شرایط سخت خواهند داشت. یکی از این ربات‌ها به عنوان یک خودروی خودران آفرود فعالیت می‌کند و در فعالیت‌های مختلف به راننده‌ها کمک می‌کند.

سیستم اطلاعاتی جدید مرسدس بنز

مرسدس بنز قصد دارد در نمایشگاه امسال از سیستم اطلاعاتی و تفریحی جدید خود رونمایی کند. این سیستم برای خودروهای کامپکت (کوچک) استفاده خواهد شد و از ابتدای سال ۲۰۱۸ بر روی تمام خودروهای این دسته بندی قرار می‌گیرد. این برند آلمانی همچنین کانسپت EQA که یک هاچ بک الکتریکی است را به همراه سوپرخودرو Project one‌ به لاس وگاس می‌آورد.

پلتفرم عجیب رین اسپید

شرکت سوئیسی رین اسپید سال‌هاست که در نمایشگاه CES حاضر می‌شود و کانسپت‌های خاصی را رونمایی می‌کند. امسال این شرکت یک دستگاه حرکتی بسیار خاص را ایجاد در دست دارد که به وسایل مختلف تبدیل می‌شود. این خودرو جدید در اصل یک پلتفرم خاص به نام «اسکیت برد» دارد که اتاقک‌ها مختلف روی آن نصب می‌شود. شما می‌توانید این پلتفرم را تبدیل به اتوبوس کنید یا از آن به عنوان یک کامیون حمل بار استفاده کنید. پلتفرم این خودرو تمام موارد مورد نیاز برای حرکت مانند باتری‌ها و حسگرهای مختلف را داراست و تنها بدنه آن تغییر می‌کند.



پلتفرم سرگرمی تویوتا

تویوتا امسال با دست پر و یک ایده جذاب وارد نمایشگاه خواهد شد. پلتفرم اطلاعاتی سرگرمی تویوتا که با کمک شرکت لینوکس ساخته شده است در نمایشگاه به نمایش در آمده و در سال ۲۰۱۸ می‌توان آن را بر روی مدل کمری ببینیم. لینوکس یک سیستم سرگرمی با دسترسی آزاد (open-source) ایجاد کرده است که کاربران می‌توانند آن را به دلخواه خود عوض کنند.

طراحی داخلی خودروهای خودران فاورسیا

شرکت فاورسیا قصد دارد در این نمایشگاه از یک طراحی داخلی جدید برای خودروهای خودران رونمایی کند. این طراحی داخلی بر روی یک مدل مینی ون رنو Espace‌ قرار داده شده است. صندلی‌های این خودرو به سنسورهایی مجهز هستند که سلامت سرنشینان را بررسی می‌کنند و داشبورد آن با صفحه نمایشی برای تماشای فیلم یا بازی پوشیده شده است. همچنین یک صفحه کنترل بر روی تنظیم تمام ابزارها بر روی دسته صندلی این خودرو قرار گرفته است.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : autonews.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران