کد خبر : ۱۳۳۴۰
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
شرکت های نوپا همواره با ایده های نابی فعالیت خود را آغاز می کنند و در تلاشند که این ایده های هیجان انگیز را به مرحله اجرا برسانند اما غالبا با مشکلات نقدینگی همراه هستند. به همین دلیل شرکت های بزرگ برای یاری رسانی مالی به کمک آن ها می آیند.
به گزارش خبرنگار خودروکار،‌ در پایان سال 2016 میلادی،‌ نیسان بخشی از سهام میتسوبیشی را خریداری کرد تا مالکیت این شرکت قدیمی را در اختیار داشته باشد به همین سبب اتحاد دوگانه رنو نیسان به اتحاد رنو – نیسان – میتسوبیشی تبدیل شد. حالا پس از گذشت یک سال علائم حیاتی میتسوبیشی برگشته و آن ها قصد دارند با یاران تجاری خود یک سرمایه گذاری جدید انجام دهند.

طبق گزارشی که رویترز منتشر کرد، رنو، نیسان و میتسوبیشی برنامه دارند تا 200 میلیون دلار سرمایه گذاری برای تاسیس یک صندوق حمایتی از تکنولوژی های حمل و نقل داشته باشند. این صندوق می تواند به شرکت های استارت آپ که در این زمینه تحقیق می کنند کمک مالی کرده و این موضوع باعث افزایش سرعت این اتحاد سه گانه برای رسیدن به خودروهای برقی و خودران خواهد شد.

کارلوس گوئن،‌ مدیرعامل این شراکت سه گانه هنوز اطلاعات تکمیلی در این زمینه را اعلام نکرده اما به احتمال بالا باید شاهد اطلاعات بیشتر از این صندوق سرمایه گذاری در نمایشگاه CES باشیم. بنا به اطلاعات بدست آمده سهم نیسان و رنو از این صندوق هر کدام ۴۰ درصد و سهم میتسوبیشی نیز ۲۰ درصد است.

با اینکه این صندوق سرمایه گذاری به تازگی تاسیس شده اما ایده آن چیز جدیدی نیست. پیش از این شرکت های خودروساز دیگری نیز در این زمینه فعالیت هایی انجام داده بودند. برای مثال ب ام و 600 میلیون دلار در صندوق iVentures سرمایه گذاری کرده بو دو شرکت های جنرال موتورز و گروه PSA‌ نیز به ترتیب 240 و 100 میلیون دلار در صندوق های مختلف سرمایه گذاری کرده بودند.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : businessinsider.com

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران