کد خبر : ۱۳۳۵۶
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
حراجی هایی که گاها در نقاط مختلف دنیا برگزار می شود معمولا میزبان حضور یک وسیله خاص از یک هنرمند محبوب هستند. این وسایل در نظر کلکسیون دارها بسیار جذاب است و پول خوبی برای آن پرداخت می کنند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، جان لنون، خواننده مشهوری که سال ها در گروه بیتلز حضور داشت در دوران جوانی یک موتورسیکلت هوندا مدل Z50 داشت که در سال های 1969 تا 1971 از آن برای رفت و آمد استفاده می کرد. این موتور در سال 1971 فروخته شد اما بعد از مدت کوتاهی دوباره به خانه لنون بازگشت.

از آن زمان تاکنون این موتورسیکلت در نمایشگاه های مختلفی حضور داشت و بسیاری آرزوی سوار شدن بر آن را در دل داشتند. در سال 2008 برای اولین بار این موتورسیکلت به حراجی رفت و به قیمت 48 هزار دلار به فروش رسید. با این حال بار دیگر قرار است این موتورسیکلت قدیمی به حراجی رفته و اینبار قیمت پایه آن ۴۰ هزار دلار تعیین شده است.



این موتورسیکلت از ۱۹۷۱ تا امروز به بهترین شکل ممکن نگهداری شده است تا مشکل خاصی نداشته باشد. همراه با این موتور هنری، حتی نامه های اصلی که از سوی هوندا به لنون ارسال شده است نیز وجود دارد. به نظر میرسد شرکت هوندا نیز وارد این حراجی شده تا اصل بودن آن را تایید کند.

هوندا Z50 یکی از موتورسیکلت های منحصر به فرد این کارخانه است که از سال 1968 تولید آن آغاز شده و بسیاری آن را به نام «میمون» می شناسند. هوندا اعلام کرد که در سال 2018 و پس از ۵۰ سال موفقیت این موتورسیکلت برای همیشه از خط تولید خارج خواهد شد. پیشرانه این موتورسیکلت ۴۹ سی سی قدرت داشت و  از یک جعبه دنده ۳ سرعته استفاده می کرد.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی


منبع :
carthrottle.com


انتهای پیام/


نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران