کد خبر : ۱۳۳۶۰
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
نکته فنی 16 دی ماه «خودروکار»؛
رانندگی در جاده‌های برفی به دلیل لغزنده بودن احتمال بروز تصادفات را افزایش می‌دهد اما رعایت چندین نکته موجب می‌شود تا با اطمینان بیشتری در این جاده‌ها رانندگی کنیم.
به گزارش خبرنگار خودروکار، رعایت چندین نکته می‌تواند رانندگی در جاده‌های برفی را مطمئن‌تر کند:

*سرعت خودرو را کم کنید
حرکت با سرعت کم یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از بروز حادثه در روزهای برفی است. سرعت زیاد باعث می‌شود تا راحت تر کنترل خود از دست برود و همچنین توقف خودرو نیز سخت‌تر می‌شود. پیشنهاد می‌شود که در جاده‌های برفی، سرعت شما بیشتر از 70 کیلومتر بر ساعت نشود (حتی در اتوبان).

*تایر‌های خودرو را چک کنید
صاف بودن تایرها موجب می‌شود تا خودرو شما راحت‌تر بر روی برف سر بخورد و باعث به خطر افتادن امنیت شما و سایر خودروهای موجود در جاده می‌شود.

*به تصادف‌های زنجیره‌ای توجه کنید
گاهی ممکن است تصادفات زنجیره‌ای در برف رخ دهد. اتوبان‌ها پتانسیل بسیار زیادی برای این امر دارند در نتیجه هنگام رانندگی در اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها با سرعت مطمئو حرکت کنید و شش دنگ حواستان را به رانندگی بدهید.

*زنجیر چرخ به همراه داشته باشید
داشتن زنجیر چرخ یکی از موارد ضروری برای زمستان است که باید همیشه به همراه داشته باشید و در صورت نیاز بدانید که چگونه آن را باید بر روی چرخ‌های خودرو نصب کنید.

*از پیمودن مکان‌های ناهموار، سراشیبی و سربالایی‌ها خود داری کنید
رانندگی در سراشیبی‌ها و سربالایی‌ها می‌تواند مثل یک کابوس برای شما تمام شود. اگر به هنگام پیمودن این مسیر‌ها خودرو شروع به لیز خوردن کند، کنترل آن بسیار سخت‌ می‌شود و امکان بروز تصادف به شدت افزایش می‌یابد.

*در صورت ضرورت رانندگی کنید
از رانندگی‌های غیر ضروری در هوای برفی به شدت خود داری کنید.

*فاصله خود را با خودروها حفظ کنید
در جاده‌های برفی مسافت بیشتری برای ایستادن خودرو لازم است، در نتیجه باید فاصله‌ خود را با خودروهای دیگر حفظ کنیم تا در صورت نیاز به ترمز ناگهانی، مسافت لازم برای ایست کامل را پیش رو داشته باشیم.


خبرنگار خودروکار: مازیار جعفریه
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران