کد خبر : ۱۳۴۱۰
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
کمپانی فرانسوی رنو نخستین نسل از سیمبل را در سال 1999 عرضه کرد.
به گزارش خودروکار، کمپانی فرانسوی رنو نخستین نسل از سیمبل را در سال 1999 عرضه کرد. سیمبل در ادامه مسیر خود و در نسل سومش، جایگزین مناسبی برای رنو تندر 90 شد. این سدان کوچک فرانسوی در بازارهای خارجی با نام داچیا لوگان شناخته شد.

 

رنو سیمبل دارای پیشرانه های مختلفی از جمله 1.2 و 1.4 لیتری بوده که در بازار داخلی با پیشرانه 1.6 لیتری عرضه شد. این خودرو در کشورهایی همچون ترکیه و برزیل نیز در حال تاختن است.

رنو برای طراحی کابین سیمبل از پلاستیک خشک بهره برده که این امر قابل پیش بینی بود، اما برخلاف اتومبیل‌های تولید داخل از کیفیت مناسب تری برخوردار است .

از دیگر ویژگی های داخلی اتاق این خودرو می توان به فضای نگهداری وسایل اشاره کرده که شاید موجب ترغیب خریداران شود .دریچه کولرهای وسط که در بالای صفحه نمایش کنسول قرار گرفته با دریچه‌های کناری مطابقت نداشته و یادآور دریچه های ال 90 است . بیشتر کلیدها و ادوات به کار رفته در کابین کمی قدیمی به نظر می‌رسد. تجهیزات به کار رفته در این اتومبیل با دارا بودن سیستم ناوبری، سیستم تهویه هوای خودکار، USB، درگاه‌های AUX، دکمه‌های روی فرمان و محدود کننده سرعت از جمله مشخصات سیمبل است.

روکش داشبورد از دو رنگ بوده مانند دیگر طراحی های ساده خودروهای رنو این خودرو هم از طراحی خاص و لوکسی برخوردار نبوده به همین علت ، نباید انتظار دکمه های زیادی روی داشبورد سیمبل را داشته باشید. اما یک نمایشگر 7 اینچی مجهز به سیستم مسیر یاب در این خودرو تعبیه شده است.

لازم به ذکر است که با جمع کردن صندلی های ردیف آخر ، فضای صندوق عقب به 1257 لیتر می رسد . در حالت استاندارد ، صندوق عقب ، فضایی برابر 510 لیتر برای قرار دادن وسایل در اختیارتان قرار می دهد .

 

رنو سیمبل در نوع فول به سیستم تهویه اتوماتیکی مجهز بوده که می توان از هر سه زاویه به طور هم زمان میزان پرتاب باد را تنظیم کرد.

همچنین این اتومبیل در نسخه های متوسط و فول به کروز کنترل مجهز شده است.

امکانات دیگری چون شیشه ها و آینه های برقی، دی لایت، مانیتور، دوربین عقب، نویگیشن فعال، پخش DVD، بلوتوث پشت فرمان، تنظیم سیستم صوتی پشت فرمان، تنطیم ارتفاع چراغ، طراحی داخلی دو رنگ با تزیینات پیانویی، صندلی های تاشونده عقب به صورت 60:40، کامپیوتر سفر در این سدان شهری وجود دارد.

نقطه ضعف این اتومبیل از دید AutoMiddleEast، کیفیت نه چندان مناسب مواد استفاده شده در کابین است.

سیمبل با دو کیسه هوا و ترمز ABS، EBD و اضطراری عرضه شده و با پلتفرم مشترک M0 در دو کلاس تست تصادف Euro Ncap، چهار ستاره ایمنی را دریافت کرده است. امکانات سیمبل کیسه هوای جانبی و جلو بوده و مانند اکثر خودروها به سیستم ترمز ضدقفل ABS و EBD مجهز است ؛ سیستم کنترل پایداری نیز از دیگر ویژگی های این خودرو است.

 

موتور 4 سیلندری 1.6 لیتری 16 سوپاپه سدان فرانسوی 105 اسب بخار قدرت در 5750 دور در دقیقه و 145 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه تولید می کند؛ شتاب اولیه جعبه دنده 4 سرعته این خودرو 10.1 ثانیه زمان برده و حداکثر سرعت این پیشرانه 175 کیلومتر در ساعت است.

با توجه به باک 50 لیتری و وزن 1081 کیلوگرمی این خودرو و پیشرانه 1.6 لیتری مصرف سوخت ترکیبی این خودروی فرانسوی 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر است.

نقطه قوت این اتومبیل از دید AutoMiddleEast قیمت بسیار مناسب آن (البته در بازارهای جهانی!) است.

 رنو سیمبل باوجود اینکه همان نسخه بروز رنو لوگان (ال 90) بوده اما از لحاظ ابعاد طول، عرض و ارتفاع، طراحی داخلی و خارجی، میزان امکانات ارائه شده در این خودرو نسبت به ال 90 تفاوت بسیاری کرده است.

 


منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران