کد خبر : ۱۳۵۱۱
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
یک کارشناس در گفت و گو با «خودروکار» عنوان کرد؛
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: طی سه سال اخیر کیفیت خودروهای تولید شده داخلی از جمله محصولات ایران خودرو افزایش یافته است.

امیر حسن کاکایی- عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در گفت گو با خودروکار، با اشاره به برنامه های کیفی سازی و محصولات خوردسازان ایرانی گفت: طی سال های اخیر خودروسازان داخلی برنامه های متعددی برای ارتقا کیفیت محصولات خود ارائه کرده اند که در این میان ایران خودرو در راس آن ها قرار داشته است و حتی امسال  توانسته اند برای برخی از محصولات شان ستاره های کیفی دریافت کنند.

او در ادامه افزود: اما حرکت اصولی کیفی نیاز به محصول جدید دارد. اما اگر محصول جدیدی هم همانند محصول قبلی با کیفیت نباشد، مشتری از محصول تولید شده احساس رضایت نخواهد داشت.

کاکایی عنوان کرد: در یکسال گذشته محصولات جدید ارائه شده و داخلی، همانند دنا پلاس توربو با افزایش کیفیت همراه بوده است و از لحاظ قیمتی می توانست قیمت بالاتری هم برای آن تعیین شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت  تصریح کرد: در کنار آن نیز، پلت فرم جدیدی ارائه  می شود. همچنین مشارکت ایران خودرو با خارجی ها یکی دیگر از دلایل موفقیت این شرکت شده است.

او با اشاره به مشارکت با فرانسوی ها گفت: ایران خودرو با راه اندازی خط تولید و روش های جدید  و با الگوبرداری ها، در خطوط موجود هم  در حال توسعه بخشی است.

کاکایی ادامه داد: به طور مثال  سمندی که طی سال های اخیر تولید شده است، از لحاظ موتوری ارتقا پیدا کرده است و اکنون استاندارد یورو 4 را ارائه می کنند و ارتقا به یورو 5 را برای سال آینده در برنامه خود دارد،  اما ممکن است مردم متوجه تغییرات و بهبود کیفیت خودرو ها نشوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در ارتباط با ارتقا کیفیت محصولات یاد آورد شد: ارتباط موثرتر با قطعه سازان بسیار کارگشا است.

یکی از علت های اصلی کیفیت پایین محصولات قطعات کاربردی است. قطعات به نوعی شبکه ای از تامین  هستند چرا که طراحی تغییر نکرده است، آنچه در طول زمان تغییر می کند کیفیت قطعه و مونتاژ آن است. آنچه تاثیر گذار است، کیفیت قطعات و روابط با قطعه سازان است واین موضوع در  ایران خودرو بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

کاکایی اضافه کرد: کیفیت خدمات پس از فروش طی سال های اخیر بهبود یافته است. آنچه مهم است، خودروساز مسئولیت پذیر باشد و نسبت به نیاز مشتری واکنش سریع داشته باشد. و به نظر می رسد  این موضوع در ایران خودرو در سه سال اخیر  بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و حتی بر روی برخی اپلیکیشن های خدمات پس از فروش خود هم کار کرده است.  

او در پایان خاطر نشان کرد: به طور خاص برنامه های متعددی برای ارائه کیفیت اعلام شده و  خدمات متنوعی  نیز طراحی شده است. حرکت جامعی  نیز رخ داده است. هر بار سایت فروش برای محصولی باز می شود، به سرعت به فروش می رود و رکورد شکنی از سوی هر دو خودروساز صورت گرفته است. این نشان می دهد عملکرد خودروسازان داخلی قابل اطمینان تر شده است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
كوروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۱ - ۲۱:۳۱
0
0
اگر مردم متوجه كيفيت نشن يعني كيفيت در كار نيست
ناشناس
|
United States
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۲ - ۰۹:۰۹
0
0
اینطور که یکه تازی میکند مراقب چشم حسودان باشید .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران